Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 3225 ggr
Zizza
2012-09-21 11:44
0

Gravid?

Hejhej!

Tänkte bara fråga om någon har nån aning om hur fort mini-piller går ur kroppen när man har slutat med dem. Har haft mini-piller i ca 4år och har nu slutat i ca 3 veckorstid än så länge.

Har för ca 3 dagar sedan fått RIKTIGT ömma bröstvårtor samt även rikliga flytningar.

Kan detta vara på grund av hormoner när man slutar med Mini-piller?

Eller är jag på smällen?

Måste erkänna att vi har inte varit superduktiga med att skydda oss i tid..utan oftast "hållt igång" lite innan något skydd sattes på.

Samt om jag tänker ta G-test, när kan jag isåfall ta det med störst chans att de visar rätt?

Har inte fått någon mens än, men tror (inte alls säker) att jag hade mens sista veckan varje månad för 4år sen.. kunde skifta mellan sista och näst sista.

MEN.. de kanske tar tid innan man får mens igen efter man slutat med mini-piller?

Mvh. Sanne & Djuren

Laaisaa
2012-09-21 12:00
0

Jag slutade med minipiller sista april i år, och jäklar vilka gravidsymptom man får!! Nu mer får jag jätteömma bröst efter ägglossning till mens vilket jag aldrig fått förr!! Jag fick lära mig att när man slutar med just minipiller så kan det ta upp till ett halv år innan mensen är som vanligt… Vi blev rekommenderade att vänta med det aktiva barnförsökandet tills vi sett hur min kropp skulle bete sig! Min första mens kom 32 dagar efter att jag slutat och andra kom 27 dagar efter första mensen! Vi tyckte att det kändes som om vi hade koll då och det var min andra och sista mens för nu sitter jag här i 13e veckan med en mage som putar mer och mer för varje dag! :) Kroppen blir jätteknäpp av att man slutar, jag hade dock tur som fick en regelbunden mens direkt, känner en som fick en mens som den skulle komma och sen ingenting på ett halvår, tydligen en vanlig bieffekt fick hon höra av minipiller :( Hoppas att allt löser sig för dig och att du har samma tur!! :)

Zizza
2012-09-21 12:07
0

Kul att höra! :)

"problemet" är att jag dock helst inte ser att jag är gravid just nu, får gärna vänta minst ett halvår till. Ska börja utbildning i oktober som håller i ett halvår. 

Men skulle aldrig någonsin igen göra abort, gjort det engång och ångrar det än idag. Jag var dock alldelens för ung på 17 (enligt mig själv) 

Men då kanske det är mini-pillrerna som spökar lite :)

Men om jag har tänkt testa mig, när ska jag då göra det?

Mvh. Sanne & Djuren

Greeen
2012-09-21 12:20
0

Jag slutade med mina minipiller i juli och det tog cirka 6 veckor innan jag fick min mens. Jag känner igen det du skriver, jag trodde också att jag var gravid där efter tre-fyra veckor, var nästan säker! Men icke. Jag tror att det är lugnt om du väntar en eller två veckor med att testa, om du är gravid nu så är det nog för tidigt att se iaf men ni borde ju börja vara noggrannare med att skydda er ifall du inte vill ha barn nu. Varför slutade du med pillren?

Zizza
2012-09-21 12:28
0

Okej men då känns det lite lättare om hjärtat!

Jag slutade med pillerna pga att jag anser att min kropp & humör inte har mått  bra av dem sista året. Så tänkte testa att sluta och jag vet även att min pojkvän också börjar vara inne på "barnspåret" så vill att pillerna ska ha kommit helt ur kroppen när vi väl vill att de ska vara dags :)

De är något jag och han har kommit överens om så vi är eniga om detta beslut + samt medvetna om att kanske inte endast kondomer är så bra skydd. Men vi tar dagen som den kommer och ser ;) händer det så är det menat så! :) 

Samt joo.. jag ska verkligen försöka vara mer noga :) man får ju nästan hjärtinfarkt annars.. så fort tuttarna börjar ömma.

Mvh. Sanne & Djuren

Greeen
2012-09-21 17:55
0

#4 Ok då förstår jag!