Gravid iFokus

Gravid

Etiketthälsa
Läst 2118 ggr
Wisby9211
2012-09-11 20:17
0

klåda

Hade ÄL troligtvist den 8, och hade då intimt. dagen efter och sen dess har jag haft en vit/gul flytning och mitt underliv kliar så in i helskotta (mest kvälls tid) Har kliat sönder så jag fått sår, svullnar upp när jag väl kliat ett tag så till min fråga. . .

Är det svamp?

Kan det vara tecken på grav såhär tidigt? (hört att man kan få flytningar vid grav.)

kan det vara någon annan sjukdom?

Ska jag gå till apoteket och köpa nått receptfritt svampmedel eller kontakta läkare som kommer ta lite tid??

Madeleine - Medarbetare för Pudel.ifokus!

Wisby9211
2012-09-11 20:17
0

Och vad kan jag göra inatt för att det inte ska klia så mycket, en kall handduk, alvedon??

SpattFia
2012-09-11 20:29
0

Låter som svamp, ja. Antingen om du har något nattöppet apotek i närheten där du kan köpa svampsalva receptfritt, annars för att klara natten så kan du badda med filmjölk på en bomullstuss.

Wisby9211
2012-09-11 20:48
0

Men borde inte killen också få det då svamp alltså?

Om jag nu är gravid kan jag använda sånt ändå då?

Sarah
2012-09-11 20:51
0

låter som svamp, brukar inte ta fäste på killar.

Wisby9211
2012-09-11 20:52
0

men om jag köper canesten eller pevaryl kan jag använda det ändå fast jag kan ha blivit gravid förra veckan/ helgen

Sarah
2012-09-11 20:56
0

om du inte vill klia sönder dig ännu mer… när svampen går så långt att man kliar sår är det svårt att få det att självläka utan att bli galen under tiden det tar. Det kan självläka, men det är ofta lättare att få tillbaka den om man inte tar tag i det ordentligt. Jag fick en oprdentlig infektion, lät det självläka och sen kom det tillbaka varje mens. Jag blev galen. Gjorde en behandling och har inte haft problem sen dess.

[Aquelegia]
2012-09-11 22:31
0

Har haft klåda nån gång ibland, har då spolat med ljummet vatten EJ tvål! Det torkar bara ut och svider. Sedan smörjt in med naturell olja och haft på mig boxer/hipstertrosor. Sov inte naken om du är rakad då blir det tätt och svettigt mellan benen. Rena rama himmelriket för svampen.

Wisby9211
2012-09-12 06:22
0

Jag hittade en svamp medicin i medicinskåpet som jag fick av min läkare för 8 månader sen, så tog den och idag känns det lite bättre, har thigt jeans på mig dag, såna med resår. kan inte ha några andra eller gå naken då jag ska till skolan :P haha

SpattFia
2012-09-12 07:24
0

Har för mig att canesten är den enda svampsalvan som är godkänd att använda under graviditet, om det nu skulle visa sig att du är det. Pevaryl får bara användas under trimester två, alltså inte i början eller i slutet.