Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 1929 ggr
Personen
0

Konstiga smärtor

Får konstiga smärtor i ja.. hur ska man förklara.. musklerna på rumpan. ev kanske ischias nerven. Men är inte säker. Har haft på båda sidorna och på ena sidan. Det gör hemskt ont och jag funderar vad det kan bero på?

Är gravid i v.38+2.
Haft massor med sammandragningar också, dom gör dock inte ont. Bara när hon rör sig medans sammandragningarna äger rum.

JossanH
1

Låter som värkar! :) Har en kompis som bara fick ont i ryggen, höfterna och ner i benen när värkarna satte igång. Hon var öppen 8cm när hon kom in. Håller tummarna för dig :)

Sajtvärd på Iller.ifokus

Sarah E
1

Låter som att det kan vara på g.

Annars kan smärtan du beskriver helt enkelt vara foglossning. Jag hade sådär för ett par veckor sen och kunde knappt gå. Trodde det var ischias men läste mig till att det är foglossning som ger liknande symtom.

Sen att det kommer nu är säkert för att bebis trycker poå neråt och det snart är dags för förlossning.

Håll oss uppdaterade :)

Personen
1

#2 Ja det stämmer nog. pratade med en barnmorska om detta och hon sa att det mest troligen var foglossning. Men jisses vad ont jag får ibland. Man blir mer och mer nervös för förlossningen varje dag.