Brösten
Mår hemskt dåligt över mina bröst.
Hade ganska fasta c kupor förut. Inte sådär superfasta supersnygga men helt vanliga. Bröstvårtorna var väl "vanliga" med sin ljusrosa färg eller vad det nu är.
Nu har jag nästan F kupa och dom hänger över magen (dom hänger faktiskt över magen på riktigt) Och bröstvårtorna är inte ens runda längre, dom har en väldigt konstig oval form fast osymetriskt och sedan så är dom mörk- mörk bruna. Och ännu mörkare är det runt om bröstvårtorna.
Ja. dom ser rent förjävliga ut. Kommer dom åka tillbaka trots denna stora förändring? Vet att det är olika för alla. Men när en sån stor förändning har skett har jag svårt att se mig få tillbaka min gamla c kupor. :(
Vad tror ni?
Det är svårt att veta, brösten förändras ju oftast väldigt mycket under graviditet och amning. Jag hade också fina, fasta C vilket växte till en fyllig D under amningen och nu är dom ett par hängiga B… :) Det var tråkigt först men jag försöker tänka att det finns ett före och ett efter och man får ta det man får. Det är klart det är jättetråkigt när man är väldigt missnöjd men man kan inte förutse hur brösten förändras men blir annorlunda, det blir dom oftast.
Kram!
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Ja du har väl rätt. går ändå inte göra mycket åt den saken :P
Förhoppningsvis så kommer dom inte se ut som taxöron bara :)
Jag tror det bara gäller att försöka acceptera att de kanske inte kommer att gå tillbaka till det normala. Om de gör det så är det ju bara fint men man ska nog inte förvänta sig något.
Bäst att ställa sig in på att kroppen kommer inte att bli som förut. Jag har ännu inte skaffat barn men ska göra det inom 4 år (innan jag blir 30) och jag är redan förbered på att min kropp kommer säkert att se totalt annorlunda efteråt. Men det är väl det värt sist och slutligen?:)
Sen om man råkar ha pengar kan man säkert ta och fixa till sig men sådant blir det nog inte i mitt fall. Man kan väl inte alltid se ut som en fin 20-åring. Jag tröstar mig med att en mamma får lov att ha lite hängiga bröst och bristningar. :) Det är ju inte hela världen.

Jo, men viss förändras brösten av graviditet. Men det blir faktiskt lite mer som "vanligt" efter ett tag.
Jag har fem barn som kommit ganska tätt och hade väl gett upp om brösten som mest såg ut som ett par taxöron efter graviditeter och långa amningsperioder. Men, efter kanske ett år efter jag slutat ammat yngsta tjejen blev de faktiskt allt mer fasta, lite mindre och fick tillbaka nästan samma färg!
Så klart är det olika från person till person, men när väl alla hormoner återgått till ickegravid så blir man lite mer som innan i varje fall.. :)