Ömma bröst
Det sägs ju att ömma bröst kan vara ett av de första tecknen på att man är gravid, men hur känns denna ömhet? Ska det värka i hela brösten, som spänningar, eller hur känns det?
Jag har BIM nästa vecka men har senaste två dagarna fått ömma bröstvårtor som kliar ibland. Det känns ingenting inuti brösten. Är det här bara en tillfällighet eller kan det vara ett tecken?
Mina var ömma och kändes svullna. Bröstvårtorna var superkänsliga, kändes obehagligt bara jag snuddade mot något om jag inte hade BH. Men för mig kom det inte förrän i vecka 5-6, i samma veva som jag plussade.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Ja nippisarna blev skitömma på en gång nästan, ve killen om han rörde dom! Sen gick det fort och pang så hade de växt en kup stl. Är i v 14 nu men de är fortfarande ömma, dock inte lika mkt nu men är skönast med sport bh på dygnet runt.
// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//
När jag slutade med pillerna fick jag något som jag aldrig fått förut! Mellan ÄL och Mens hade jag jätteömma bröst och vårtor! Det är tydligen ganska vanligt.. Vi väntade två månader med att försöka skaffa barn så vi visste att kroppen kommit tillbaka till sig själv eftersom att det kunde vara oregelbundet och tokigt! Och då när vi väl tänkte att "nu försöker vi!!" så gick det direkt! :) Det jobbiga var att brösten kändes exakt lika som vanligt mellan ÄL och mens! Så om jag gått på ömheten så hade jag aldrig listat ut att det var en liten knott som fanns där :) Jag tror att det är väldigt individuellt hur kroppen reagerar! :)
#4 Då skulle det kunna vara samma som du hade då, att det bara beror på att jag slutat med pillren. Jag får helt enkelt vänta och se hur min kropp fungerar. Jag vet ju inte ens hur lång menscykel jag har naturligt.