Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 3632 ggr
JossanH
1

bf idag!

Då var dagen här, den 2 aug som jag är beräknad till! 9 månader har jag haft en liten böna i magen som vuxit till en fullutvecklad bebis! Var inne för kontroll idag och de skulle göra en hinnsvepning, men det blev inget med det då öppningen låg bakom bebisens huvud och jag tyckte det gjorde ont bara hon kände där inne. Så bara att fortsätta vänta och hoppas på det bästa! :)

Sajtvärd på Iller.ifokus

V3ritas
0

Jag är på bf - 5 och går bara och väntar.. :-)

Medarbetare på Fjäderfä iFokus :)

JossanH
2

Jag har också räknat ned i 2 veckor redan ;) Men nu ikväll tror jag bestämt små delar av slemproppen kommit ut. Känns skönt att något händer iaf :)

Sajtvärd på Iller.ifokus

zoolatri
0

Spännande!:D

V3ritas
0

#2 Håller tummarna för att det inte är allt för långt bort då :-)

Sarah
0
savonit
0

Vi fick vänta två veckor över tiden jobbigt som FAN…
Lycka till.

JossanH
3

Väntar fortfarande men känner mig inte lika otålig längre. Den kommer när den kommer helt enkelt :)

Sajtvärd på Iller.ifokus

JossanH
3

Gud vad svårt det är att veta vad man ska känna när man aldrig gjort det här innan!

Började få lite mer molande menskänningar i förrgår. Inatt drog det igång lite kraftigare och nu under hela dagen (från 8 på morgonen då jag gick upp) har smärtorna tilltagit och jag har klockat värkarna nu till mellan 6- 7 min. De håller i sig i ca en minut.
I morse skilde det mellan 6-ca 10 min.

Känns som att äntligen saker börjar hända men när vet jag att det verkligen rör sig om förlossningsvärkar?

Just nu är de lite olika onda. Ibland tilltar det och gör så ont att jag mår illa men är verkligen inte outhärdigt. Bebisen har sprattlat lite där inne men det är betydligt lugnare än i vanliga fall, blir det så eller bör jag ringa in och prata med dom på förlossningen?

Det här är så spännande :)

Sajtvärd på Iller.ifokus

Sarah E
0

Jag tycker du kan ringa och prata med förlossningen, om du inte redan gjort det.

Hoppas det är på g nu då :)

SaraC
0

Spännande!

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

JossanH
0

Nu har jag pratat med dom, men förstås blev det en del liv i magen efter jag skrivit här ;)
Så det var skönt att känna av!

Det börjar tillta i styrka men vi ska vänta tills värkarna är mer regelbundna än nu då de ligger mellan 4- 6,5 min ungefär. Sålänge jag klarar smärtan kunde jag vara hemma tyckte dom och visst gör det ont, men inget man inte klarar av :)

Sajtvärd på Iller.ifokus

V3ritas
0

Spännande Jossan, det låter lovande :) Kan mycket väl bli bebis ikväll/inatt :D

Jag är på BF +1 idag, väntar och väntar… Igår fick jag springa på toa 2 ggr inom en halvtimma, det bara rann ur mig efter lite magknip. Sen en gång till efter två timmar. Men efter det, inget. :P

JossanH
0

Jag har också varit otroligt dålig i magen under kanske 4 veckors tid nu ;) Men senaste 2 dagarna har magen stabiliserat sig, men inte på gasfronten hehe

Ja, det är en spännande känsla att få känna hur värkarna faktiskt känns nu! Som att någon försöker krama ur saften ur mig ;) Men skönt att det än så länge inte sitter så mycket i ryggen för det gör förj*vla ont tycker jag :S

Sajtvärd på Iller.ifokus

OolssonxD
0

hur går det med värkar?

JossanH
1

Det går bra! Försöker slappna av så mycket jag kan i varje värk. Verkar tätna lite också :)
Tänker att "nä nu åker vi in, det gör så ont", men så fort värken släpper så vill jag avvakta hehe

Sajtvärd på Iller.ifokus

pernillaa
0

Hur går det för dig? =)
Önskar lycka till! ^^

Ha en bra dag! // Pernilla

OolssonxD
0

bra kämpa hemma så länge du kan annars har du risk för att bli hem skickad

JossanH
0

Jag kämpar på hemma men nu börjar jag längta efter lustgas då värkarna börjar kännas ganska rejält nu..

Tror vi kommer försöka få komma in snart.. Tar ju nästan en timme att ta sig in också..

Sajtvärd på Iller.ifokus

pernillaa
1

Hoppas att det har gått bra och att det har blivit bebis inatt! =D
Längtar efter att får höra hur det gick och få se någon bild. ^^

OolssonxD
1

jag tror det blev något i natt =)

JossanH
5

Vi fick komma in men valde att åka hem igen då jag bara var öppen 2 cm. Efter 4 timmar till ( vid 4 på natten) åkte vi in igen och kl 12:13 såg Emmi-Lo dagens ljus! Forlossningsberättelse kommer! :D Världens lyckligaste just nu!

Sajtvärd på Iller.ifokus

Zvintos
0

#21: Supergrattis!!

Sarah
0

Woee :) Grattis Jossan!!! Kram!

runas
0

Stort Grattis!!!

// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//

V3ritas
0

Stoooort grattis!! :-):-):-)

OolssonxD
0

grattis =)

Mea_K
0

Grattis :D

zoolatri
0

Grattis!!:D vilket fint namn ni valt!

Trollhassel
0

Grattis!!!!! Underbart! Fint namn! Hoppas allt gick bra!

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

Trollhassel
0

…och det lustiga är att jag just nu lyssnar på min favoritlåt Emmi-Lou med First aid kit. Sammanträffande, eller vad?

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

JossanH
0

Tack alla! :) #30 ja, det är ju onekligen lite underligt ;)

Sajtvärd på Iller.ifokus

pernillaa
0

Men stort grattis! Vad roligt att det har gått bra! =D

SaraC
0

Grattis! Glad

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar