Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 13339 ggr
Angeln--89
0

Hungrig hela tiden

Jag är gravid och är troligtvis i vecka 12+6. Jag är konstant hungrig, äter jag kl 18:00 så måste jag i stort sätt äta igen kl 20:00. Jag är inte direkt sugen på något utan är hungrig hela tiden, och när hungern kommer så kommer illamåendet så starkt att jag är på gränsen att kräkas. Någon här som har något liknande?

Tina-A
0

Det är inget ovanligt och om ett tag kommer det trappas ner. Kanske kommer det tillbaka igen mer mot slutet men det kan gå lite i vågor! Ät när du är hungrig, men försök att inte bara äta onyttiga saker utan försök få i dig näring och hålla det på en relativt okej nivå, men det är klart att du ska äta när du vill! Jag känner flera som gått upp och stekt köttbullar och pyttipanna mitt i natten när de blivit hungriga :-)

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

PogoPedagog
0

Jag var oxå vrålhungrig periodvis. Jättejobbigt när det värker ända upp i strupen för att man är så hungrig trots att man nyligen ätit. Jag åt mycket frukt och sådant först men insåg sen att ända sättet att hålla mig mätt aningens längre var att få i mig fett oxå. Så då blev det mycket frukt med vispad grädde.

Trollhassel
0

Haha frukt med vispad grädde! Det hade jag glömt bort! Det åt jag varje dag nästan när jag väntade dottern! Blev lite sugen nu ;)

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

Angeln--89
1

Dock sover jag som en stock på natten så natta mat blir det inte :P

Tack för tipsen :)

noir
0

Meze (turkisk matlagnings yoghurt) lite honung av rikt och bär Jätte gott och mättande, behöver inte äta mycket för att bli mätt

zoolatri
0

Jag känner igen det där! Fast det låter som att du har det snäppet värre än mig. Jag har alltid blivit illamående när jag är riktigt hungrig, och nu är jag lite hungrigare över lag så jag ser till att alltid ha en frukt i handväskan! Hemma är Kalles randiga på knäckebröd favoritmellanmålet:) Jag är på 16+0 idag:)