Test efter 4 dagar?
Kan man kolla sig och få positivt svar efter bara 4 dagar efter samlag?
Eller hur länge behöver man vänta för att få 100%? :)
Fyra dagar är för tidigt. Vänta åtminstone till den dag då du väntar din mens, eller några dagar efter det om den inte kommit då.
Enligt min kalender så ska den komma om ungefär 9 dagar.
Är det lagomt lång tid eller ska jag vänta längre? :)
Jag gjorde ett test hos bm den dag jag skulle ha mens och de va negativt. (visste i mitt undermedvetna typ att jag va med barn men ville såklart få de bekräftat) 4 dagar senare gjorde jag ett till test hos bm som visade positivt.
Säger man inte att man ska ta test först efter 14 dagar (vilket borde innebära runt då mensen skulle komma) men att vissa tester kan men ta redan tidigare men att det inte är säkert då.
Medarbetare på westernridning.ifokus
Om man nu får mens bara några dagar efter samlag, räknas det då som att man är ogravid? Eller ska man bara fortsätta vänta?
Min kom en vecka för tidigt
#5 Om mensen kom en vecka förtidigt så är du troligtis inte gravid, för då har du troligtvis haft sex en vecka efter din ägglossning. Så gisningsvis är du inte gravid. Sen finns det alltid en risk, det händer att folk fortsätter att ha mens som vanligt trots graviditet så man ska aldrig säga aldrig. Men med största sannolikhet är du inte gravid.
Medarbetare på westernridning.ifokus