Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 1492 ggr
blondiie
2012-07-24 12:12
0

oro

jag är i vecka 25 så risken för missfall har ju minskat (eftersom jag fick reda på att jag va gravid redan vecka 3-4, så ha de gått väldigt länge tycker jag). jag har gjort 3 ul, ett i v.17, ett i v.18 och ett i v.20. första va akut då jag gick ner 6kg på 4dagar då jag va sjuk. sedan blev de ett extra då jag inte va så långt gången som bm trodde. de va inte förren efter ul 3 som min oro för missfall trappades ner lite och jag kunde börja njuta av graviditeten och införskaffa saker. men nu fick min kompis som va i v.12 missfall, för andra gången och då kom oron tillbaka, både för missfall men mest för att få döfött barn..

(ville bara skriva av mig lite)

OolssonxD
2012-07-24 13:28
0

du behöver inte oroa dig för mf iaf. för du är så långt gången så då heter det inte mf längre. utan det är en bebis som skulle klara sig med hjälp på utsidan. så oroa dig inte. bebisen mår bra o kommer komma ut när den är redo frisk o kry. =) släpp oron och tänk frammåt o NJUT =)

blondiie
2012-07-24 15:46
0

Tack för uppmuntran!! :D Behövdes :)

Trollhassel
2012-07-25 05:20
0

Det är så väldigt ovanligt att ett så långt gånget barn dör i magen! Visst händer det, men väldigt sällan, och eftersom din lilla bebis har blivit granskad med UL tre gånger så bör man ju sett om det funnits några större missbildningar, vilket är en av de större orsakerna till dödföddhet.

Vet hur du känner dig. Jag var lika hispig förra graviditeten. Då hade jag en bekant som förlorade sin dotter i vecka 37 i magen. Jag mådde ju superdåligt! Svår oro ska man ta på allvar. Prata med barnmorskan så kan hon kanske hjälpa dig att få prata med någon om det! Det är inte bra att gå med oro och rädslor.

Ta hand om dig!

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler