Gravid iFokus

Gravid

Etikettoff-topic
Läst 2580 ggr
MonaAlexandra
0

Åker kroppen tillbaka?

Blev kroppen densamma som innan du blev gravid?

Vet att många säger att kroppen åker tillbaka av sig själv.
Men när jag ser mig just nu så tvivlar jag på de.
Jag har gått upp kanske 15 kilo (v.31) och kroppen är sig inte alls lik.
Har stora gigantiska elefant lår och hängbröst som en 80 åring.
Börjar bli less på gravidkroppen faktiskt :(
Kommer jag någonsin att se ut som tidigare?
För är inte den där typen som springer på gymmet så fort tiden finns.

Bellebus
0

Riktigt likadan blir det väl aldrig, men man får ju inget gratis i livet heller. Finns inget värre än folk som klagar på sin vikt osv utan att ens försöka göra något åt saken… Det kanske krävs lite motion och nyttig mat för att hålla kroppen i trim, det kan det ju vara värt om man mår dåligt över sitt utseende, dessutom är det nyttigt att röra på sig :-)

szirius
1

Det verkar vara otroligt olika. Även hur lång tid det i så fall tar att komma tillbaks. Ev bristningar finns ju kvar, men de bleknar. Och jag blev bredare om höfterna, alltså rent "stommemässigt" inte pga extra kilon.

Vissa går ju hem från BB i jeans de hade innan de blev gravidaFörvånad! Jag kan säga att jag fick ha mammabyxorna i flera månader efter att sonen fötts…och det är nog det vanligasteFlört och  jag tyckte att det var helt ok, jag känner ingen stress alls att komma i form fort igen denna gång heller. Barnmorskorna brukar ju säga " 9 mån upp, 9 mån ner "Glad

Sonen var 2 år när jag hade nåt samma vikt igen som innan graviditeten, och det skyller jag alla mammaträffar på första året, haha, gud vad vi fikade mkt! Oskyldig Men efter 2 år  hade jag ingen "bulldeg" kvar på magen eller stora lår utan i stort sätt samma kropp…och det faktiskt helt av sig självt, inga dieter, superträning eller liknande. Bara många barnvagnspromenaderFlört.

När jag slutade amma blev mina bröst som två platta, långa taxöron och jag trodde aldrig att de skulle få nån form igen, det var jag väl liiite ledsen över. Det tog faktiskt flera år, men sedan "bullade de upp sig igen" och blev nästan precis likadana som innan.

För mig sätter sig också kilona på låren av nån anledning, jag går bredbent nu för att jag inte ens får ihop demSkrattande, jag är rätt smal i vanliga fall.

Jag tänker ge mig 2 år denna gång också, mitt fokus första tiden är hos bebis och familj.

JossanH
0

Jag förstår vad du känner då jag själv har svårt att acceptera min nya gravidkropp.. och som du säger- låren! Går jag rör dom sig knappt för de sitter ihop! Och jag har alltid varit relativt smal och har nu gått upp 20-25 kg och har en månad kvar till bf.. ångest kan jag lova.. och inte hjälper det att magen står rakt ut så att folk jag träffar tror att jag skulle fött i förrgår.. magen i sig är mysig, men allt extra plufs hade jag mer än gärna varit utan! Känner dock en tjej som gick upp 25 kg och hade gått ner allt igen efter 6 veckor! Helt otroligt.. och inte gjorde det saken bättre att hon har världens snyggaste och plattaste mage och då såg jag den 7 mån efter hon fått barn.

Sajtvärd på Iller.ifokus

szirius
0

# 3 kan det vara så att du binder mkt vatten? Är du liksom svullen om fötter o fingrar? Där kommer i så fall många kilon ryka direkt efter förlossningen..alltid nån tröstFlört

Såklart är det skillnad att ha 20 kg extra och 8 som jag hade…då får man såklart göra som #1 skriver, anstränga sig med kost o motion….för det är ju ohälsosamt med för mkt övervikt…för knän o rygg etc.

Hmm, nån som vet vad det ska vara bra för att just låren blir stora…ObestämdFlört

MonaAlexandra
0

Ja låren verkar ju vara ett standard problem för oss flesta. 
Och jag känner samma sak. När jag svettas om benen så blir det världens jävla friktion så det är till och med anstängande att röra på benen.
Men mina bröst är jag ändå mest missnöjd över. Hoppas dom åker tillbaka. Ser ut som en 80 årings bröst just nu.

Jag har haft svullnader i vader och fötter. Men inte så mycket i övre delen av benen, tror det är mest fett faktiskt.
Och jag har så jäkla svårt att gå ner i vikt. :( Hur tusan ska jag klara detta..

JossanH
2

Jag binder mycket vätska för jag blir rejält svullen om fötter och vader.. tur att jag ändå går ned i vikt relativt lätt bara jag anstränger mig lite.. men det är svårt att se kroppen förändras så drastiskt..

Sajtvärd på Iller.ifokus