Gravid iFokus

Gravid

Etikettoff-topic
Läst 7266 ggr
skrollan
0

OT stora bröst

jag har problem att hitta bh. Och eftersom brösten växer när man är gravid så undrar jag vad ni har för storlek då, och vart ni hittar eran Bh?
Jag gick till chic intim, men då tog dem fram bhar som inte alls var i min smak, visst är det bra att ha en bh som är bra för ryggen och alxlar m.m. men vill kunna ha fina spets och push up och liknande också :)

ElinKee
0

Var det stora BH eller amnings BH dom tog fram som du inte gillade? Jag har kikat på amnings BH och kan inte låta bli att bli deppig, vart hittar man en sån som är lite sexig?

tezzie
0

Min tuttar har vuxit från liten B till stor D på 22 veckor men jag köper mina bh'ar på HM, då kan jag byta upp mig eftersom utan att bli pank!

*** Kärleken övervinner allt ***

Believer
0

Tur man inte har det problemet =P

Det enda som funkar för mig (och det var likadant när jag väntade William) är såna här trekantsbikini i mjukt mjukt tyg. Om jag ens bara har vanlig BH i en timme så får jag så grymt ont i brösten, då mina bröstvårtor blivit så himla känsliga. Ibland gör det tom ont bara en tröja ligger emot =/ Men, bikinisarna funkar kanon, så jag fortsätter med det =)

tezzie
0

#3 Kanon att det finns nåt som funkar iallafall :)

Den enda som uppskattar min "bröstförstoring" är sambon men han blir lika besviken varje gång han kommer på att det inte är några gosedjur, haha! Jag har jättont i dom :(

*** Kärleken övervinner allt ***

ElinKee
0

#4 är det snygga amningsbh dom säljer där?

Jag törs inte riktigt beställa från internet eftersom jag är osäker på storleken.

skrollan
0

det såg likande ut som amningsbh och gjorde brösten mindre. men kul att ha det när man är 18 år och inte ens gravid. Jag hade tydligen E i den bh och D i en annan, så pendlar väl mellan det.
Jag hittar absolut inte bh inne på H&M, Lindex, visst ibland, men aldirg haft D bara DD där inne när jag vart där =/

AlbaStiffler
0

Mina bröst har växt extremt åxå, från en C-D-kupa till en G, tror jag jag köpte senast.

Jag har givit upp det där med vanliga affärer. jag går till specialaffärer, eller som jag förr kallade dem, tant-BH-affärer. Där ber jag helt enkelt tanterna plocka fram det jag vill ha. De är faktiskt förvånadsvärt duktiga på att överraska en både med sköna och praktiska modeller men även med snygga modeller. Och det jag lärt mig är att ju större BH-stolek man kräver, destå mer är det värt att spendera på en bra BH. Alla de där snygga och dåliga BHarna, typ H&M används 2-3 ggr innan man överger dem för att de är så obehagliga. ´Då är det mycket bättre att spendera några 100 extra på en lyxig och bra (och snygg) BH från en riktigt tantaffär. Som sagt, be tanterna hjälpa till och se till att du får rätt modell. Många ggr springer de in på lagret och plockar fram specialBHar till mig, och jag blir alltid nöjd! :-)

skrollan
0

jag hittade en super fin på Tant-BH-affären, men det kostade 670 kr =/ det är mer än havla mitt studiebidrag. men nu har mamma sagt att hjälpa mig. Sist jag var inne i veckan fick jag bara fula bh som ska vara bra för ryggen.
G :O shiit trodde inte det fanns så stora. Åhh slutar aldrig tuttarna växa på mig! :(

Telefonkontakt
0

nu när jag ammar så går jag i ca 75G. men jag hittar inga ammningsBH som jag har råd med i den storleken, eller ens i den storleken alls..

Innan jag blev gravid så gick jag i 75DD och hoppas verkligen att mina bröst blir till DD igen.. jag vill inte gå till TantBH butikerna. då blir man fattig som en kyrkråtta vid löning för 2 bh Rynkar på näsan

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

skrollan
0

#9 håller med! Fast tantbutikerna kan ha bra bh dem också , förutom att dem är svindyra som sagt. DD vart hittar du dem? :O

Telefonkontakt
0

#10 det finns på lindex. Inte snygga pusch ups, men jättesköna och fina t-shirts-bh. har haft flera stycken av samma model sedan jag gick i enkel D fram tills jag födde och var tvungen att köpa amningsbh. :)

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

AlbaStiffler
0

Mmm, t-shirt-bhar gillar jag åxå nu när jag är gravid. Gillar inte att en vanlig BH nästan skaver i den "djupa dal" som blir under brösten och mellan magen.

Så jag har investerat i två jättesköna stretchiga linne-bhar som inte har någon mudd/kant under själva bysten. Nackdelen är att de lätt glider upp från magen så man får dra ner dem då och då… hahaha…

Mezzo
0

har ökat över 1-2 kupstl och är bara i v19.. !!
har 85G nu..

som inte finns på lindex.. :( och verkligen INTE på HM..
vill inte gå till Change heller för de vill bara pracka på mig konstiga grejer.. köpte en bikini i somras och överdelen var alldeles för stor runt under.. och jag sa det till dem men de tyckte den satt jättefint.. johejdu.. när jag badade åkte ju hela sjön emellan mina bröst och bikini bh'n…

sååå skitsvårt o hitta någon bara.. =)

Smex
0

Här snackar ni om DD och G.

Jag själv är överlyckligt att jag har fått ett par bröst som SYNS!

Har gått ifrån stor A till C. Hihi!!

Var införbi en dyr bh butik och berättade att jag behövde något mjukt och som kan hålla reda på allt och hon plockade genast fram många olika som jag fick testa.

Gick sen ut ur affären 300 spänn fattigare. har inte råd med det men oj vad skön den är. Helt värt varje krona.

UnhandyPillow
0

Jag har bara gått från C till D på ca 20 veckor. Hoppas att de stannar där. Vill inte ha massa problem eftersom att jag har ont i ryggen och så redan.

skrollan
0

gick in på en affär nu i veckan och fick hjälp, kostade bara 150 kr, men fanns dyare, men denna var skit snygg och verkade vara rätt storlek. :)

Smex
0

#16 jag tycker bäst om att fråga personalen i klädbutiker. Då hjälper dom en på bästa sätt.

I alla fall där jag har gått. Men vad kul att du fick tag på en billig OCH snygg bh.

skrollan
0

ja eller hur :) Ja, men känns inte som dem på H&M ex hjälper till på samma sätt som mindre och dyrare butiker, dessutom har dem inte speciellt stora storlekar. Men nu har jag som sagt förmodligen en till julklappen :)

geekspox
0

www.kisskiss.se har stora bh storlekar till bra priser Glad

Marre89
0

Nu är jag inte gravid än ;) men har stora bröst endå, 75 G-H. Beroende på modell. Jag köper alla mina bhar på Change. Dom finns lite här och var, men kan inte i huvet vart. Dom har mycke snygga bhar i alla storlekar upp till J tror jag. Lite dyrare.. Kanske runt 300-500 för en normal spets bh typ.. De har även andra i fina färger och mönster, så de e inte bara mormors bhar ;) kan tippas om att bli clubmedlem oxå för dom har alltid rabatter för medlemmar. Det kostar ingenting :)

[Sarah E]
0

Jag köper bh från Strumpboden i Vingåker. Har även postorder, bra kvalite till lågt pris. Bor du i närheten så titta in.

http://www.gustextil.se/sv/info/strumpboden.html

Själv är jag gravid nu och använder deras bh som heter "minimizer". Bra stöd, skön och formar bysten snyggt, billig.

skrollan
0

Tack alla :D

Memsan
0

Jag har 75H i vanliga fall, och även när jag är gravid (tack och lovGlad) Men när jag ammar har jag 75O, mindre kul. Kör vanligtvis på primadonna bh:ar. Amningsbh:n minns jag inte vad det är för märke på.

Rokkur
0

http://glammom.se/ Här finns det en del i lite större storlekarGlad Jag gick från b-kupa till f-kupa, lite skillnad och inte bara bh-arna som blev för små utan även en stor del av mina tröjor!!!

"The animals of the world exist for their own reasons.
They were not made for humans any more than
black people were made for whites or women for men."

Alice Walker

skrollan
0

Tack för länken :-) vad är primadonna bh för märke? Vart köper du då? :-)

pernillaa
0

Har inte läst att inlägg här men tänkte bara påpeka att ni även under graviditeten kanske bör vara lite försiktiga med att ha bygel-bhar på er. Jag har då inte kunnat ha det utan att få lite som mjölkstockning. Inte med feber och så men rejält ont i alla fall.

Ha en bra dag! // Pernilla

Bellebus
0

Jag har i vanliga fall b-c, men fick köpa e-kupa i v.22, jag var ganska chockad att de blivit så värst stora, men ni menar alltså att de kommer bli större??! :-S

Rokkur
0

#27 Mina växte som mest första tiden, men fortsatte att växa lite långsammare sen. Slutade på F-kupa!!Tungan ute Hade B-kupa innan….

"The animals of the world exist for their own reasons.
They were not made for humans any more than
black people were made for whites or women for men."

Alice Walker

SpattFia
1

Mina har inte växt sådär väldans mycket, har gått från 80E -> 85F, så de är stora som det är i alla fall… Obestämd (är i v.29 nu).

Köper mina på Change.

felicialh
0

Jag har ganska stora (75H) och jag hittade en (amnings)bh som jag tycker är jättebra. Är av märket anita, ger superbra stöd och sitter skönt! Såg att det fanns några olika anita-bhar här http://www.kvinnligtunder.se/mammas-under/amningsbh-c-147-1.aspx :)

MonaAlexandra
0

Jag vet inte ens vad jag har längre. Innan jag blev gravid hade jag 75C. Sen gick det över till 75D, men bytte till 80D för den var bekvämare.
Men nu är den för liten med och sen dess har jag bara köpt tygbhar i strl XL. Men nu är den för liten med. Bor i skellefteå och tycker inte vi verkar ha så mycket affärer att välja mellan när det kommer till mamma kläder och underkläder. :(