Lite ensamt
Hej
Är det någon mer som känner att man tappat de vänner man haft?
Känner sig typ ensam?
Hade ganska gott om vänner förr, men efter jag blivit gravid har jag liksom glidit bort från alla. Min bästa vän finns kvar, och hon har precis fått barn, för en vecka sedan, så det är ju inget konstigt att hon inte längre har tid att umgås som innan.
Känns rätt tungt och jobbigt ibland…
Någon som varit med om samma? Känner likadant?
jo har jag med.. inte många som har stannat
Samma här!!!
Har också blivit ganska ensam.
Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning
Jag blev också ganska ensam men man får skaffa nya vänner, vänner som är gravida eller har barn redan. Det blir liksom av naturliga skäl lättast att träffa folk som är på samma nivå i livet så sök på forum efter likasinnade eller börja blogga och träffa folk där igenom. När dina vänner som inte har barn blir gravida kommer ni säkert kunna hitta tillbaka till varandra eftersom ni då är i samma fas igen :)
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
#4 så jag har gjort.. =) massa nya vänner men innan melwin var född så var det jobbigt
Både synd och skönt att det finns fler som känner som jag. Har börjat snacka med några på något forum, men det är inte många som bor i närheten av mig som är med på forumen direkt. En har jag börjat snacka med som bor i närheten. Alltid något såklart, men ändå rätt ensamt…
Hoppas det kommer med tiden…

Jag kännde likadant, men nu 2 år senare kan jag säga att jag har fler "aktiva" vänner än vad jag någonsig haft förr. Genom föräldragruppen, öppna förskolan och dagis har jag träffat många nya bekantskaper som jag är väldigt glad över. Precis innan och efter man får barn är det nog vanligt att känna ensamhet men när allt kommer omkring så skapar barn anledningar att söka nya kontakter.
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler