Foglossning..
För några veckor sedan kände jag en smärta mellan benen/låret och jag var säker på att det var en sträckning. Den blev värre när jag var ute och gick i rask takt. Hade inte en tanke på att detta kunde ha med graviditeten att göra.
Jag har hållit mig positiv och hört att det faktiskt finns de som blivit bättre men detta gäller hittills inte mig.
Har precis gått in i v 16 och har nyligen börjat jobba efter några månader av arbetslöshet… Dålig tajming :S
I ett par- 3 veckor kände jag nästan bara av det när jag gjorde vissa rörelser (tog på mig skorna eller byxorna) och när jag var ute och gick. Men nu har det börjat bli värre..
Det är helt klart mest fokuserat vid blygdbenet (framförallt på vänster sida) och nu känner jag även av det när jag sitter/ligger i soffan och kollar på Tv eller vänder mig i sängen.
Har läst att det ofta blir värre upp till v23 men att det där efter oftast håller samma smärtnivå resten av graviditeten. Någon som har erfarenhet av detta?
Har fått en liten mage, men känner mig redan som en höggravid ibland i mina rörelser då det hugger till mellan benen..
Bara att bita ihop och komma igen I guess!
Sajtvärd på Iller.ifokus
Foglossning kan man få tidigt i graviditeten. Ring din bm så fort de har telefontid och be om hjälp.
Jag fick foglossning i v 12 med första barnet och blev beodrad vila en månad och det hjälpte faktiskt. FIck ha foglossningsbälte hela resten av graviditeten men det är ju inte så farligt. Andra graven slapp jag foglossning helt tills sista månaden.
/ Skogshumblan
Medarbetare på tarot och healing.
"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.
trodde jag också hade fått foglossning, var till läkaren och de sa att jag antingen hade ischias eller en muskelinflammation. haltar mig numera fram på kryckor här hemma.. Som tur är, är det bara en månad kvar tills hon ska ut ;)
Lite uppdatering: är nu i v 25 (24+5) och sista 2 veckorna har det blivit betydligt värre.. Gör ont att tvåla in sig i duschen, att klä på sig allt från midjan och ned, att gå och ja- allt ansträngande kan man ju säga..
Perfekt att min arbetsplats är en enda stor bergskulle som jag ska ränna runt på i sommar.. Är inte riktigt lika optimistisk som för några veckor sedan och tror inte längre jag kommer palla att jobba så långt in i sommar.
Det värsta är att jag inte kan ligga som jag vill i sängen. Det gör djävulskt ont när jag vänder mig och jag har börjat vagga fram vilket flera av mina kollegor har uppfattat ;)
Vissa dagar är ändå bättre än andra och jag vet hur det slutar vid en överansträngning. Ska flytta i juni så det blir en tung flytt för sambon för jag är inte till någon vidare hjälp…
Sajtvärd på Iller.ifokus
Känner igen det där.. Trodde att jag hade kraftiga sammandragningar men det är tydligen foglossning enligt BM. Ska boka tid hos Rehab för att prova ut ett fixeringsbälte. Är i v. 28+4 och ska flytta till helgen. Blir att delegera och koka kaffe typ.. Känner mig inte till nån hjälp alls och jag är van att hugga i så känner mig lat, fast jag vet att det inte är det det handlar om att att jag inte ska känna så. =(
#4 Jag hatar också att tvingas be om hjälp hela tiden.. Kan du bära det där? Kan du ta det där…
Sajtvärd på Iller.ifokus

#5 Jag har också börjat få jobbig foglossning nu. Jag har nog tagit mig vatten över huvudet med sommarjobb hela Juni…jag är ju beräknad samma dag som dig. Hur länge tänkte du försöka jobba? Jag vaggar också när jag går och känner mig fånig, men vad gör man?
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler
Först hade jag som mål att arbeta till mitten av juli men nu har jag mer tänkt att jag nog ska sluta typ efter midsommar eller där omkring.. saken är att jag i vilket fall som helst kommer gå ned i tid då vi ska flytta och då kommer det ta ca 1,5-2 timmar pendling enkel resa.. men vi får se. Fogarna har konstigt nog känts bättre de senaste 3 dagarna :)
Sajtvärd på Iller.ifokus
Är nu i v27 och jag förstår inte vad som hänt! Mina foglossningar är plötsligt mycket bättre! Från en smärta som eskalerat från dag till dag så jag vid ett tillfälle knappt kunde gå till bilen, till att jag kan gå i relativt rask takt igen. Jag känner mig så mycket bättre!
Är lite rädd att jag ska överanstränga mig och jag är dötrött när jag kommer hem från jobbet men nu är det en lättare molande värk och inga hugg som gör djävulskt ont. Kan tom oftast ligga hur jag vill i sängen och vaknar inte när jag rör på mig :)
Ett mirakel :P
Sajtvärd på Iller.ifokus