längtan efter barn
är mkt stor! Och att min mens är 2 dagar sen (haha jag vet, inte mkt att komma med just nu, men hoppas kan man väl?) 
Hoppet känns ju ännu större eftersom mensen kommit på exakta dagen sedan jag slutade med cerazette i oktober 2011.
Dock har jag inte haft några ÄL-känningar denna månaden (har fått ömma och svullna bröst och känningar i magen varje ÄL tidigare)..så förmodligen är det väl helt enkelt som så att jag inte ens haft ÄL och därmed är mensen utebliven än så länge..
Jag håller hoppet levande tills vidare! 
Jag håller verkligen tummarna tillsammans med dig :) om inte annat finns det ju massor av fler tillfällen :D
Tack :) ja det är ju inget vi planerar direkt på det viset men blir det så så blir det så och det kommer vara lika efterlängtat iaf. Vi får se hur saker och ting ter sig nu och som du säger, det finns ju massor av fler tillfällen annars!
Men jag har ju hoppats och tom rent av känt mig gravid varje mens så jag blir ju inte deppad om den dyker upp snart, snarare förväntat..men bara tiden kan visa! 
Jag känner igen det :) Jag och min sambo är i det stadiet där jag slutat med p- staven och har sagt att det får komma när det komme men varje gång mensen har kommit har jag blivit ledsen endå. Hoppas ju som att det ska hända NU typ.
Jag tror lite granna på öde att det som händer det händer av en anledning så är det inget som är nu för er så är det helt enkelt inte meningen.
Nej precis, men det är jobbigt när barnlängtan är SÅ stark och alla mina syskon (utom lillebrorsan då) har barn och jag har alltid älskat bebisar/barn sedan jag varit liten och nu blir jag 28 i år så för mig personligen är det HÖG tid att bli mamma. Jag vill så gärna uppleva allt det som gravida upplever, känna magen växa, tom förlossningen! 
Jag skulle vara överstolt som en tupp om min mage får växa av en bebis!
Ödet eller ej, jag är på samma linje, att saker kommer till dig när du är redo och om du verkligen vill/förväntar dig att det ska ske.
Lycka till då med eran bebisverkstad! 
Ja precis!
Dock är jag endast 21 år men jag har en stor barnlängtan och jag och min sambo har samma livs plan o man ska säga så :)
Ja allt det dära som du säger känner jag också!
Tack och det samma!
min mens har fortfarande inte dykt upp (skulle kommit i tisdags, senast onsdags) och jag ser inga tecken på att den är på G heller mer än lite diffus typ mensvärk emellanåt. Jag hoppas ju såklart att den inte kommer heller! Men ngt test gör jag inte ännu!
Jag håller tummarna för dig då!
Mensvärken är ju även ett tecken på att du kan vara gravid :)
Tack
detsamma! Mensen lyser med sin frånvaro, fortfarande. Har sovit halvdåligt två nätter i rad nu och är varm om natten, brukar ha täcket långt upp över öronen, nu får jag ha det nedanför midjan för jag e så varm. Mensvärken svischar förbi lite halvsvagt emellanåt och jag kollar NOGA varje toalettbesök hur färgen på papperet blir och det förblir totalt ofärgat..känner mig lite "trött" i svanken idag.
Jag vet inte om man kan ha en typ "försenad ägglossning" för isf är det antingen det eller så är jag gravid, men jag brukar ha ont i tuttarna och ha kort stubin under ägglossning, ingen mensvärk..tuttarna värker inte..ännu iaf men det känns som det kanske är på G..
Magen känns svullen, ungefär som när jag har mens eller ÄL, min kroppstemp är högre (det behöver jag inte ens ta temp. för då jag normalt fryser dagligen) den svaga mensvärken, dricker mer vatten än jag brukar, är inte sugen på sötsaker som jag brukar vara. Dock inget illamående men det kan ju komma senare..jag känner mig gravid..tror jag 
Hur som helst ska jag bara vänta och se vad som händer och har inte mensen kommit innan fredag ska jag tidigast då testa mig, då har mensen varit sen 9-10 dagar.
Hur går det för dig då? 
Måste ju uppdatera, tror dock det är negativa rapporter 
Vaknade i morse och hann ner i köket och sätta igång en kanna kaffe när jag känner mensvärken komma. Den var kraftigare än tidigare dagar, mensen är ju 5 dagar försen idag. Jag ska kolla läget (dvs färgen på papparet jag torkar mig med
) Sätter mig på toaletten om ifall en störtblödning (typ) ska komma. Då bryter mensvärken från Djävulen ut, lider i kanske 30-45 minuter och det är lite lite rosafärgat på papperet, vacklar ut i köket och sväljer ner en Ibumetin, efter ett par minuter i dubbelvikt läge på badrumsmattan släpper det äntligen! Men ngn direkt blödning är det inte att tala om ännu..men om detta betyder att mensen kom nu vet jag ju inte säkert eftersom jag läst om gravida som både har kraftiga menssmärtor och/eller blödningar…så jag ska nog testa mig iaf..?
Sen blev jag jättesugen på allt! Åt nästan hela min ägg -och kaviarmacka med ett glas äppeljuice och en kopp kaffe nyss, men nu mår jag illa!
Ska hålla koll under dagen om mensen kommer ta fart. Dumma mens! Jag ville ju ha bebis, inte mens!

#9 Det låter jobbigt värre. Tänk på att när du är/försöker bli gravid ska man helst hålla sig till alvedon eller liknande.
Jag måste dock säga att jag är imponerad av din självbehärskning, när vi försökte få barn tog jag ett test varje gång redan dagen innan beräknad mens bara för att jag var så sjukt nyfiken.
#10 vi har ingen direkt bebisverkstad, så planerar bebis just nu gör vi inte i den mån. Och eftersom mensen kom tog jag en Ibumetin, vet att man inte ska äta de om man planerar bebis eller är gravid, men jag var tvungen att bli av med smärtan.
Jag längtade ju till på fredag men…jag kan ju fortfarande längta till fredag för då e mensen förhoppningsvis slut igen men jag ville ju ta ett grav.test då! 
Jag vill också bli gravid :(
fast jag har ingen livmoder :(
Så det går inte :(
Jag håller verkligen tummarna för dig att det inte kommer någon mens,
Jag har presis haft min mens så nu hoppas jag på att nästkommande månad tar sig :)
Vi är dock inte så kraftigt arbetande på det hela utan är ganska lågt liggande om man kan säga så :P
Jag vill dock inte ha mens ;(
#13 Låter som en strategi som kan funka tycker jag ;)
#12 Så ledsamt för dig, beklagar verkligen :(
#15 Ja, det är inte lätt o vara kille :(
#12, #14 och #16, väldigt onödigt att kommentera en tråd på det där viset!
#13, det får bli samma här, ska ta ett ordentligt samtal med min käre sambo så jag vet att han är med på noterna lika mkt som jag, annars finns ju ingen mening att längta just nu
Men vi har nog båda inställningen att sker det så sker det, då är det välkommet!
Förlåt :( men jag är faktiskt allvarlig!