Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 3851 ggr
pernillaa
0

Alkoholfri öl

Hej

Jag har fest hemma ikväll och valde att köpa alkoholfri öl för att alla andra skulle ju dricka öl och jag ville liksom vara med lite och smaken är ju helt underbar.

Drack en öl rätt snabbt och började sen fundera om det verkligen var alkoholfritt eftersom jag kände mig lite(om än väldigt lite) slöare i huvdet än innan.

Läste nu efteråt på bolagets hemsida att den trots allt inte är helt alkoholfri men att det är under 0.5 %.

Är jättenoga med att aldrig stoppa i mig något som på något sätt kan vara skadligt för barnet. Är gravid i V 31 nu. Har sånna våndor nu att jag drack en öl som faktiskt innehöll alkohol.

Vad tror ni, kan det vara skadligt för barnet på något sätt, det lilla jag fick i mig? =/

Ha en bra dag! // Pernilla

Trollhassel
0

Nej, absolut inte! Oroa dig inte, det är ingen fara med så yttepytte!

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

JustCissi
0

Förr i tiden så fick man ju rådet att dricka lättöl, och det är ju mer procent i det ;) Absolut ingen fara skulle jag tro ;)

Och tänk dom som inte vet att de är gravida och dricker, det brukar ju sällan ha varit något problem :)

Oroa dig inte för de 0.5% :)

[Alenzi]
0

Till nästa gång, så kolla på etiketten - där står procenthalten. Jag råkade också få i mig en alkoholhaltig "alkoholfri" öl och kände mig grundlurad, 0,4% var det.. Det är ju inte alkoholfritt!! Dock finns det märken helt utan.

OolssonxD
0

kolla såna som dricker flera starköl om dagen som väntar barn/ ammar.. o barnen klarar sig fint =)

pernillaa
0

Tack för era svar. Ja det känns lugnt nu. Kände mig bara så otroligt korkad och hemsk som inte tänkte på det.
skuldkänslor…

Ha en bra dag! // Pernilla