hemma efter förlossning, ONT!
Hej!
Idag kom vi hem ifrån sjukhuset med lilla bebisen. Hon är frisk, jätte söt och alldeles underbar<3 Hade dock en väldigt jobbig förlossning då personalen knappt tittade till mig och jag fick ingen bedövning förrens 20 min innan krystvärkarna kom.
Dock undrar jag, när ni fick era bebbar, gick era inre blygläppar "av"? det har min ena gjort (sprack ingenting annars, pust) men den ena blygläppen liksom hänger. Upptäckte detta då vi kom hem, gör fruktasvärt ont att kissa eftersom det svider i såret.
Ska jag säga till så de syr, eller ska de läka själv? om det läker själv så kommer det hänga en bit.. :(
Grattis till baby-lyckan! Det är ju så underbart trots att man är svag och trött efter förlossningen. Jag längtar!
Säg till tycker jag. Alltså, ring barnmorskemottagningen och be att de kollar. Bättre att kolla en gång för mkt, eller hur :) Sen ska man nog inte förvänta sig att se lika fin ut där nere efter att man fött barn :S
Om du tycker det ser konstigt ut så be någon kolla till det! Dom tittar ju efter att man fött men de kan absolut missa saker, så ring din barnmorska och be att komma och titta. Annars kommer du ju på återbesök till henne ca 8 veckor efter, men det kan ju vara bra att kika redan innan om det är något du tycker verkar konstigt!
Det svider mycket när man kissar för de flesta och för mig sved det i säkert en 10 veckor. Mitt hetaste tips, bortsett från att kissa i duschen (som för mig sved ändå, men så kissade jag i början) är att hänga upp och ner på toaletten. Det beror lite på var du har ont iof men jag hade inte ont vid urinröret utan längre ner, närmare öppningen, så det sved mycket i såret. När jag satt på toaletten så lutade jag mig fram så mycket som möjligt och satte båda handflatorna i golvet framför mig och kissade så. Då kändes det bättre och var enda sättet som funkade i många veckor!
Och!! Jättestort grattis <3
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
tack för tipset, ska jag absolut pröva :D
haha jag kissade också så som Tina-A beskriver hade även igång vattenkranen för att distrahera lite.
Jag duschade med ljummet vatten samtidigt och det var väldigt bra, men det tarvar ju att dusch-slangen räcker till toan :)