Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 22982 ggr
[Catteklina]
0

Gravid?/Clearblue digitaltest

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag blir tokig här hemma, har fått åtaliga negativa tester sedan början på januari, trots min senaste mens började den 4 december (pillermens, slutade på pillerna den 1).

Förra veckan fick vi ett till negativt som blev ett positivt i en minut och sedan neg igen.

Vi tog nytt test idag som det blev ett superduper litet plus på, knappt synligt, eller ja, det syns, men inte tydligt eller så & detta försvann iaf inte.
Borde det inte blivit starkare vi det här laget? Gälls det ens det lilla som knappt syns om man inte står direkt under en lampa?

Min fråga är:
Har ett Clearblue digitalttest här hemma, senaste jag tog för en månad sedan visade "Inte gravid", är dom lika känsliga?
Tänkte iom att detta var så otydligt pluset på det vanliga Clearblue testet, så kankse det inte ger utslag på det digitala heller riktigt?

Usch, känner mig så förvirrad, vet att någon sa jag skulle ringa till mödravården, men vet inte vad jag ska säga. Känns så dumt allting, där är kanske ingen där inne? Och ger det inte utslag riktigt på hemmatesterna, gör det väl inte det på deras heller? Eller hur kollar dom?

Rent allmänt känner jag mig gravid, men tror nästan att jag inbillar mig lite, bara för allt detta klöddet :P

Lägger in en bild, fast den är super dålig…

Mvh,
Catarina

Marre89
0

Ett test, oavsett märke, kan bara visa possitivt om man är gravid. Hur svagt det än är, så är de positivt. Ett test kan inte visa possitivt om man inte är gravid, för man har ett vist hormon i kroppen som bara finns om man är gravid. Ett test kan däremot visa negativt, fast man är gravid. Så man kan väl inte säga annat än Grattis!! :)

Daisymink
0

Jag har tagit många test under dom 14månaderna som vi försökte bli med barn, har tagit några stycken som blev sådär men ingen graviditet. Vet inte om det blev tidiga missfall eller något annat galet. Men jag litar tyvärr inte på den stickan. När jag väl fick ett plus så var det otroligt mycket starkare och då tog jag exakt 1 månad efter mens.
Så jag skulle vänta en vecka till och ta igen..

Skriver inte för att vara elak men har själv fått sådana "svaga plus" och med min erfarenhet litar jag inte på dom, men jag hoppas verkligen att jag har fel!

// Vanessa 

pernillaa
0

Ring till barnmorskan och förklara läget att du har försenad mens och andra graviditets-symptom och att testen du har gjort har visat väldigt tvetydigt. Hon hjälper dig med det där ska du se. =)

Ha en bra dag! // Pernilla

[Catteklina]
2

#2 Men jag ska isf vara i v.11 nu, borde det inte blivit starkare? Hade jag fått missfall måste man väl ändå fått blödningar åtminstone?

Jag har ett barn sedan tidigare och vet om att det ska vara ett starkt plus, det fick jag med sonen 2 dagar innan BIM.

Har tagit med RFSUs tidigatest-stav också och det gav samma effekt, ett svagt +
Tog ju ett förra veckan och fick  svagt +, tog ett till en vecka senare (i måndags) + ett idag, bilden, och det blev fortfarande ett svagt. Hjälper det ens att vänta ytterligare en vecka och hoppas att det blivit starkare då eller att det visar -?
Menar mer när man ska kontakta MV?

Mvh,
-C

[Catteklina]
0

#3 Tack så mycket. Får slå en signal imorgon och se, känns så dumt bara att testerna inte kan visa starkare coh tydligare som dom gjorde förra graviditeten :) Vet inte varför, men känns lite pinsamt om där inte ligger något när man väl är där inne, i såna fall :)

Vet ni hur dom kollar det där inne?

Mvh,
-C

Daisymink
0

då skulle jag höra av mig och be om ett vul för säkerhetens skull, läste inte när du hade mens senast.. jag fick göra ett vul i vecka 6 eller 7. dom stoppar in som en lång dildo typ, gör inte ont men kan vara lite obehagligt.. hoppas du får en tid snart, är ju så jobbigt att gå och vänta när man är osäker!

// Vanessa 

[Catteklina]
0

Tack för alla svar :)

Vi får se vad det blir av det hela… Känns lite ovisst att inte veta med säkerhet…

Mvh,
-C

Daisymink
0

men det känns som många plus under en kort tid. för mig var det ett plus på en sticka någon gång i början av månaden. men för att verkligen få reda på det så är det vul test som kan ge dig svar. förstår att man kanske känner sig dum men du kan ju tyvärr inte få reda på det säkrare än så. dom har nog varit med om värre saker än en tjej som får svaga plus och ingen mens på 11veckor, så tänk inte på vad dom kommer tycka. lycka till nu!

// Vanessa 

Nahn
0

Jag testade försett clear blue test som ska visa plustecken. Liksom du sp blev det bara ett liiiiitet halvt synligt streck som fick det att likna ett plus. Vi vågade inte tro på det så vi köpte ett clearing blue som även visar vilken vecka man är i. Visade sig att jag var i v 5+ (så långt fram det kan visa). så jag borde ju varit väldigt gravid vid första testet också? Mycket konstigt, tycker inte plus testet var något bra. Se om du får tag på ett som tydligt skriver om du är gravid eller ej, det känns tydligast. :) lycka till!

[Catteklina]
0

Jag har tagit ett digitalt med som visade "Inte gravid" + en billig sticka som blev positivt under typ en halv minut/en minut och sedan försvann :/ Jätte mysko.

Ringde till MVC som sa att dom inte kunde göra något annat än att ta ett till urintest, vilket dom kände onödigt då jag själv tagit flera stycken som visat olika. Så alternativen var att vänta ytterligare någon vecka eller om jag inte kunde vänta ta kontakt med gyn.
Hon tyckte även att det var konstigt för plus skulle ju vara ett plus, men samtidigt tyckte hon att om där var något där inne skulle plusset blivit starkare och inte vara samma tunna. Sen tyckte hon att det var konstigt att mina blödningar inte fortsatte att komma, när dom hade kommit igång en gång sedan pillerstoppet.

Vi får väl se vad tiden utvisar :)

Mvh,
Catarina

[Sandraaa]
0

Men kan du inte blivit gravid rätt nyligen? Därför testerna strular. 
Sen ska det ju faktiskt gå att titta på blodprov om du har gravidhormonerna och i så fall om dom ökar/sänks. Det gjorde dom på mig när jag fick missfall.

[Catteklina]
0

Hur som så fick jag kramper i magen i onsdags kväll och på torsdagen började jag stört blöda, har nog aldrig blödit så mycket någon gång. sedan försvann det under natten till fredag och på lördagen blödde jag igen och sen inget mer.
Jätte mysko, så där fanns nog inget där i i alla fall :/

Mvh,
Catarina

Nahn
0

Jag hade en mellanblödning precis i början av min graviditet. Det höll i sig en natt, sedan var det över. Så det kanske kan finnas lite hopp ändå?

Daisymink
3

Vill dom inte göra vul? Tycker det är konstigt med tanke på alla test och så länge sedan du hade mens. Vi gjorde vul i v.7 och det måste du ju gått över det om du är gravid.. Ring och ligg på eller leta upp privat klinik så du får hjälp. Måste vara tråkigt att gå och "vänta" på svar!?

// Vanessa 

pernillaa
0

Ja jag tycker också att det är konstigt att dom inte gjort VUL på dig. =/

Ha en bra dag! // Pernilla

[Catteklina]
0

Jo, men om jag nu har haft såna blödningarna så är väl risken stor för att det varit missfall? Tänkte att det kunde vara en förklaring till att plussen inte blivit starkare iheller?

#13 Tack, blir lite mer hopp här hemma då! Har känt mig lite halvdeppig här hemma, var inställd på att där nog var någon inne i magen…

Ska ta ett nytt test nu i veckan och se vad det visar. MVC tyckte ju att jag skulle avvakta ett tag till ju…

Mvh,
-C

Daisymink
0

Men det borde vara ännu en anledning till att göra vul, för att se om det är något där.. Jag skulle försöka hitta en privatklinik och gå dit istället. För mig kostade det 300kr att göra ett vul på privatklinik. Hur mår du annars nu då?

// Vanessa 

[Catteklina]
0

Testen visade fortfarande plus för en vecka sedan, men nu har jag fått den vanliga mensen igen :( Läste att det kunde visa plus x-antal veckor efter ett missfall.
Så det var väl ett missfall tidigare då antar jag :(

Känns inte så jätte roligt då sambon ville att vi ska vänta ett tag innan vi försökte igen (sonen har fått förskoleplats hastigt, så jag kan börja läsa igen), så nu blir det pillerna igen :( Men den som väntar på något gott…

Vi bor ju inte jätte optimalt, utan i en 2:a, så det blir kanske trångt med två barn här hemma *övertalar mig själv*, jag vet inte i vilka banor han tänker riktigt, men är väl något sådant. Han är lite svår pratad med om det inte handla om sport ;)
Så jag får återgå till att läsa och avvakta tills jag har fått jobb efter studierna och vi har råd att flytta till större…

Tack alla här inne i alla fall som skrivit :)

Mvh,
Catarina