Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 6838 ggr
Trollhassel
0

Sova på mage?

Jag sover alltid på mage och har svårt att somna när jag inte ligger på mage. Men hur länge kan mann göra det?

Jag minns inte alls hur jag gjorde förra graviditeten, om jag sov på mage tills det började kännas obekvämt, eller om jag slutade tidigare. Man har ju ändå svårt att styra hur man lägger sig när man väl somnat.

Jag är i vecka 19 och har fått en liten kula, men det känns fortfarande ok att ligga på mage på mjuk madrass.

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

Minicole
0

Jag sov på mage tills det inte gick längre och der verkar inte ha påverkat min lilla:) sover också helst på magen och nu ett halvår efter mitt snitt kan jag äntligen göra det igen. Inga jobbigt stinna bröst, ömt ärr eller stor mage ivägen! Hurra!

pernillaa
0

Jag har också sovit mycket på mage. Min bula har hunnit bli rätt stor så det finns ingen chans i världen att ligga på mage.

istället har jag en kudde som jag lägger mellan benen så jag kan ligga lite i framstupa sidoläge nästan kan man säga. Jag lägger upp ena benet på kudden så jag inte tippar för mycket framåt. Fungerar bra som kompromiss för mig. Men ibland säger bebben ifrån och spjärnar emot, då får jag räta upp mig lite. ^^

Ha en bra dag! // Pernilla

Trollhassel
0

Skönt att höra. Får väl plocka fram gravidkudden snart jag också :)

Med Vänliga hälsningar

[Sarah E]
0

Jag sov jämt på mage innan vi fick barn, men nu kan jag inte göra det längre. Har liksom vant mig av med det…

Nilam
1

Jag saknar verkligen att sova på mage. Jag är sån som byter ställning ofta under natten, men nu finns bara två: vänster eller höger sida. Korta stunder kan jag ligga på rygg, men tyngden från barnet känns och jag hört att man kan strypa blodflödet om man ligger på rygg. Min syster berättade att hon svimmat en gång :/ Ibland ligger jag lite framåtstupa, men med alla mina sammandragningar så blir även det obekvämt. Inte långt kvar nu, så får stå ut lite till^^

En annan sak jag saknar är att kunna skeda sambon. Kommer ju inte så där nära som jag vill med hela kroppen nu ;)

flikka83
0

Jag är i v. 23+2 med en rejäl bula men jag kan fortfarande sova på mage. =) Så länge det känns bekvämt tror jag inte det är någon fara. =)

OolssonxD
0

barnet ligger så säkert där inne så inga problem.. du kan sova till v 40 med om du vill =)

Trollhassel
0

Nu börjar det bli svårt att sova på mage. Crap! Det som är så skönt!

Med Vänliga hälsningar

pernillaa
0

Jag låter bli att ligga på mage för att de gånger jag liksom tippat över för mycket på mage har bebben frenetiskt börjat slå och sparka och knorva på sig där inne. Det känns inte värt det om bebben besväras av det. Det är nog tillräckligt trångt där ändå. ^^

Ha en bra dag! // Pernilla