Bultande värk.
Hej allihopa! Hoppas ni har det skönt ute i vårsolen. Har en fråga, jag känner bultande värk långt ner under magen. Är det okej? Normalt? Det kommer till och från. Är i vecka 9-10 tror jag. På torsdag blir det första ultraljudet för oss så då får vi veta mer exakt. Det liknar mensvärk fast utan den där ilande känslan. Bara att det bultar en stund ibland, känns lite obehagligt men gör inte särskilt ont. Vilar jag några minuter känns det bra igen. Har lite rosa färgade flytningar ibland också..
jag hade mycket molvärk (som mensvärk) i början. Och vad jag förstod så var det livmodern som växer som gör att du kan känna så. Jag hade jätte smärtor ibland men både jag och bebis mår bra så oroa dig inte för mycket förens ni pratat med bm. Flytningarna kan vara flera saker, jag blödde en del färskt blod i v.7 som visade sig vara ett sår brevid livmodern. Men det var inget farligt för bebis. Så jag tror du får alla dina svar på torsdag! Vad dom sa till mig var iaf att man inte skulle oroa sig så länge man inte blödde massor (under lång tid) och hade ordentlig smärta. Och vad jag kan läsa så har du ju inte det, så tänk inte för mycket på det :)
// Vanessa
Tack så jätte mycket för ditt svar!
Du har verkligen lugnat en orolig själ !!
Jag har längtat såå länge efter tordagen som kommer.
Drömmer varje natt att vi är där, och att magen är tom.
Även fast jag plussat 3ggr så säger läkaren "tyvärr, det finns inget där".
Hehe knäppa drömmar!
#2 känner igen mej där, var tvungen att göra gravtest 3 ggr för att vara riktigt säker ;) Är avis på att du får göra ul, själv får jag vänta till ca vecka 20 =/
Oj vad lång tid :s Så himla jobbigt att vänta!

Jag tror att nästan alla gravida har kännt så, att allt bara är en dröm…att magen är tom. Det blir ju mer tydligt när man börjar känna sparkar och allt det där. Rosafärgade flytningar och bultande värk har jag också haft i början båda gångerna utan att det varit något fel, men det är klart att man blir orolig!
Lycka till på torsdag! Håller tummarna för er!
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler
#5 Vad skönt att höra! :) man blir så orolig för minsta lilla.. Ja nu vill jag bara att tiden ska FLYGA iväg så vi får komma dit någon gång! Känns som en evig väntan! Finns det något där? Är det en eller fler? Ser allt normalt ut? Finns det ett hjärta som tickar? Nej nu måste jag sova en stund, ätit en sen lunch .. ZZzzzzZzz
Dom där jäkla drömmarna :) har haft massor jag med! Ska på ul imorgon och sover jätte dåligt. Vaknar hundra gånger och drömmer nya drömmar hela tiden. Vill se bebis igen och vill veta att den växer som den ska. Täänk om något hänt! Men det är väl en del av graviditeten med? Att oroa sig för allt? :)
// Vanessa