BESVIKEN
Jag är så besviken!
Min fästman valde igår att det var dags att berätta det glada nyheten att vi planerar barn för sin mamma och lillasyster. Allt gick bra men inte många ord sagt från dom om det.
Dröjer inte många timmar innan min fästmans Storasyster ringer och formligen skriker att hon INTE tycker vi ska skaffa barn och hon ville ha en förklaring på hur vi tänkt oss framtiden med pengar osv!!
Inte en enda Grattis eller vad KUL.
Känner mig även besviken på att det inte fick bli VI som berättade för storasystern och resten av familjen utan det valde mamman at det var hennes val att göra!
Jag säger bara BLÄÄÄÄÄÄ
Tråkigt :( Men förhoppningsvis lägger sig väl den största chocken snart och du får lite grattis :)
GRATTIS FRÅN MIG :)
Tack Krokodilsvans :) Ja vi får hoppas på det :)

Du får försöka se det som att dom bara är oroliga för er. Det blir faktikst en extrem inkomstskillnad för de allra flesta. Förhoppningsvis inser dom hur otrevliga dom lät och ber om ursäkt sen.
Men oj! Vilket övertramp från systern
Försök att se det som #3 säger. De kommer ju garanterat att smälta när de får se bebis, om inte tidigare…men jag förstår att du blir ledsen. Väldigt taktlöst!
Jag väntar nr fyra och min moster och hennes sambo reagerade ganska neggigt också när de fick veta. "oj, har ni råd?" "använder ni inte preventivmedel?" (som om de har med det att göra
nu gör vi ju det men det hjälper inte alltid ju)
Man blir så trött…

Känner igen detdär! Min pappa hann berätta för min syster som är tre år äldre än mig och är den i familjen som folk mest förväntat sig skaffa barn inom en snar framtid då min syster är helt klar med skolan har ett bra jobb med enormt bra lön etc… Så när pappa hann före fick jag ett sms där det stod något i stil med "Tycker det är oansvarit av er att skaffa barn med tanke på att du precis hinner bli klar med skolan och inte har ett bra betalt jobb"
Stå på er och skit i vad andra tycker, det är erat barn och något ni kommer att älska av hela era hjärtan och som säkert kommer få det superbra med er :)
Grattis och lycka till! Kram
Folk ska alltid tycka och tänka åt en, och det blir nog inte alltid bättre av att man är minstingen i familjen. Det är ni som väljer om ni vill ha barn, å de ska fullkomlighet bara skita i er ekonomi, skolgång, val av partner eller vad det kan vara. Så länge ni är lyckliga så gäller det bara att tro på vandra och "visa dom j*vlarna" att ni minsan klarar det här galant! Mina föräldrar stor grät av glädje när vi berättade, men när vi berättade för min sambos föräldrar fick vi bara ett jaha och ett påtvingat grattis.när hans storebror och syster berättade att de skulle ha barn var det minsan jubel. Min sambo kände sig verkligen besviken men jag har försökt få honom att förstå att det inte är honom det är fel på, utan att de förhoppningsvis bara hade en dålig dag. Tyvärr föredrar även han att åka till mina föräldrar, då hans sällan ger sken av att bryr sig lika mycket som mina. Alla familjer har väl svarta får och vi verkar ha fått stämpeln utan att vi riktigt vet varför. Vi älskar iaf varandra, och det är det som är det viktigaste. Hoppas det löser sig mellan er alla så ni kan fokusera på en underbar tid som kommer istället. :)
Tack Allihoppa för era svar :)
#6 Precis så det är här med, min är överlycklig och hans är inte alls glada eller stöttande.
Det kanske ändras med tiden :)
Jag hoppas verkligen att det löser sig… Det känns som att det är något de stör sig på, kan vara mig, men jag tror inte det. Kan också vara så att de tycker vi är där för lite. Men det tycker jag är upp till min sambo å lösa. Det är sällan han vill dit nämligen. Vi får se vad som händer när barnet väl föds. Kanske ändras helt då. :)