Fota magen?
Är det någon som har varit iväg och fått sin gravida mage fotograferad? Har ni vänt er till någon fotograf som är speciellt inriktad på att fota gravida magar eller bara en vanlig fotograf? vad var er erfarenhet? har ni bilder att visa?
Är det någon som vet någon fotograf i området Göteborg och uppåt mot Uddevalla området?
Jag tror att Trollhassel gjorde det nyligen, om det inte var en vän som fotade henne.
I Göteborg finns det dock en fotograf som tar bilder på gravida, hon verkar grymt duktig.
Kika här för bilder hon tagit samt mer info:
http://www.ateljemarie.se/gravid.html
Jag fotograferade TIMMY när hon var här och hälsade på.

#1 jag hade för mig att det var någon här som gjort det ja :)
#2 har du någon bild på henne som du får visa?

Trollhassel:
Den där bilden på dig är jättefin!
Hur går det hemma med lilla tösen? ;)
Har inte sett till dig vare sig här eller på FB sen hon tittade ut…
*kramar*

#5 hon har smitit in till barn.ifokus istället ;) har sett lite inlägg där från henne.
#4 hur tyckte du att det var? jag är lite inne på att eventuellt ta bilder med någon fin klänning eller något och nakna bilder, har inga underkläder som är fina och passar.

#5 Som Linn skriver…har varit lite på barn i fokus men lillan har haft lindrig kolik sedan i påsk så jag har haft fult upp kan man säga. Det börjar dock gå över nu av massage och Minifom. Ska utesluta laktos ur kosten nu också för att testa om det är det hon reagerar på.
#6 Jo, det är väl en upplevelse i sig. Känns ju lite udda att bli fotad i bara underkläderna men det går ju med klänning också. Naken vågade jag inte mig på, men annars kan det ju vara snyggt…gäller bara att få bilderna att se så o-porriga ut som möjligt ;) Haha
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

Jo, om jag ska vara naken så får ju det vara en fotograf som har erfarenhet av att fota sådana bilder så att det verkligen inte blir något porrigt eller sexigt med det utan bara vackert.
Hon hade lagt ut en bild på bara magen, har bättre bilder på min dator som hon ska få på skiva (skickat över internet det mesta) men denna ser man bara magen på så den hjälper inte mycket för tillfället men här är den
men ur fotovinkeln (eftersom jag har intresset och utövat det mycket som hobby och i jobb) så om man ska ta "nakna" bilder så är svartvitt snyggast enligt mig (smaksak) med hipsters som är vita eller svarta med lite spetsaktigt material sen skyler man brösten med antingen håret (om man har så långt) eller med armarna i en fin posé.
Om ni ska ha kläder tänk på bakgrunden, mörk eller ljus och sen där efter kläderna så att ni inte smälter samman, ta sedan en klänning som framhäver magen. Tänk på med klänningen att ni ska få ett fall som går runt magen inte så att magen kommer sen går klänningen käpprätt ned för det ser wierd ut ^^

Sephrenia, Den var en väldigt vacker mage hon hade och en fin bild :)
Spets-hipsters är ju en riktigt bra idé! Behöver ju faktiskt inte ha bh på sig, och svart vitt vill jag gärna ha, i alla fall på "naken" bilderna. tack så mycket för tipsen :D
#10 no problems :P Några har även använt en vit ros att hålla i framför magen som har blivigt snyggt, har dock ej någon bild att relatera till, såg en på alltombarn.se för något år sedan ^^

#11 det kanske kan bli fint, är ju florist så det skulle ju passa till det också :)
#12 titta titta baka in allt på en bild :) finns det vita rosor som är så fina som valentines rosor?

#13 vad menar du med valentines rosor? Min favorit bland vita rosor är avalanche.
#14 De rosorna var JÄTTE fina, kom på att de som jag kallar valentines rosor skulle inte alls göra sig som vita.. Vet ej vad dom heter.. svårt att förklara, hittade tyvärr ingen bild nu heller.

här är en annan väldigt vanlig vit ros i blomster butikerna, akito. nättare ros och inte alls lika "blaffig" som avalanche.
Jag tyckte Avalanche var finare :)

håller helt med dig där.
Tror bildmässigt även att den gör sig bättre annars är risken att rosen försvinner när den är så liten mot magen 

du har nog rätt i det. 
Så när blir det fotografering för din del? :)

jag funderade precis på det, men jag är ju i vecka 22 nu så det dröjer ju ett tag.
Ja då kan du ju fundera på kläder och grejer en stund till ju, raffsa ihop allt och posa i spegeln tills du hittar något :P

Jag fick en lång t-shirt av svärmor där hon hade fört över en bild som min sambo målat när han var liten, och hans mamma väntade någon av hans syskon, den hade kanske vart mysig att ha på någon bild för att den är söt ;)
Gammal tråd, men den kan väl vara värd att tas upp igen :) Jag har bokat tid för att fota magen, dock är fotografen också en bekant till mig som jag lärde känna när jag hade råttor (som husdjur).
Hon är enormt duktig, heter KickanW här på iFokus och letar även efter bebisar att fota:
http://gravid.ifokus.se/discussions/4f15b8c988f4720b7c01aa73-jag-letar-bebisar-att-fota#discussions-1
Jag är en professionell fotograf med fokus på gravida och nyfödda.
Vi fotar både i studio och i hemmiljö.
Se mer information på vår hemsida http://www.dhphoto.se
Vi arbetar utifrån Svenljunga och Tranemo kommuner men vi har kunder i både Borås och Göteborg. Nyligen hörde en gravid kvinna från Skåne av sig och var intresserad.
Avståndet är inget hinder om man gillar bilderna. De är svåra att göra om!
M.v.h.
Dennis Hallgren
dhphoto

Synd att jag bor så långt bort! Jag är gravid i vecka 17.
Bor i Katrineholm och har lite svårt att ta mig härifrån eftersom jag har en 2-åring hemma att ta hand om.
Med Vänliga hälsningar
Hej Trollhassel!
Är du inskriven på mödravården i en Profylaxgrupp?
Då har du kontakt med andra som också väntar barn.
Samla ihop minst 6 st som vill fotografera och boka ett Porträttparty.
Läs mer om detta på vår hemsida.
http://www.dhphoto.se/portrattparty
http://www.dhphoto.se/2011/12/bor-du-langt-fran-oss/
Det är som ett Tupperware-party fast med bilder i stället för plastburkar.
Vi kommer till er och fotograferar, men vill ha 395 kr + 35 kr/mil.
Det blir i genomsnitt 416 kr/person om ni är 6 st.
Kostnad för beställda bilder tillkommer.
M.v.h.
Dennis Hallgren
dhphoto

Jag har många väninnor som väntar barn, men tyvärr så tror jag inte att så många av dem är beredda på att betala så mycket för att få sin mage plåtad. Trist. Men vilken kul grej! Hade önskat att jag kunde ha ett sådant party! Låter väldigt roligt!
Med Vänliga hälsningar
Hej!
Du kan ju höra med dem
Jämfört med vad det normalt kostar är det billigt, men allt är ju relativt.
Vårt normalpris startar på 1295 kr/person, men då bokar vi minst 2 timmar.
På ett porträttparty får varje person mycket mindre tid.
Kanske blir det aktuellt med ett Porträttparty när bebisarna är födda.
Läs gärna om det på vår hemsida. Värdinnan får 20% av de andras beställningar i rabatt på sin egen beställning. Värdinnan kan alltså få sina bilder gratis.
M.v.h.
Dennis Hallgren
dhphoto

Jag ska kolla upp det. Jag frågar dem, de kan ju bara i värsta fall svara nej. 
Med Vänliga hälsningar

Vad roligt att denna tråden kommit upp igen :) jag fick otroligt vackra bilder på magen, precis som jag ville ha dem! Nu är jag gravid igen och ska nog be en vän fota magen sedan, vecka 28 nu. Ska nog ta fina bilder på minibebis medan han/hon är yttepytteliten också.