Confused :O
Har nyss testat positivt på ett ägglossningstest, men har samtidigt mens? Är de möjligt? Eller är de inte mensen som kommit? är de nån annan blödning? Skulle egentligen haft mens den 6'e februari.
Tackar för alla svar :)

Har trott att jag är gravid och läste att man kan ta ägglossningstest som gravtest, (dock inte 100%igt svar) så jag testade för skojs skull. Men idag kom mensen, de var igår jag testade positivt.

bättre o göra ett vanligt grav test.. kan vara en nidblödning du har bara

Kan ju även var en blödning som är vanlig vid tidig graviditet.
"Att blöda under tidig graviditet betyder att blödningen kommer någon gång före graviditetsvecka 16. Att få en mindre blödning är ganska vanligt och behöver inte betyda att något är fel. Ungefär 20 till 40 procent blöder under tidig graviditet. Det finns många gånger en naturlig förklaring men det kan också vara ett tecken på missfall."
Källa:http://www.1177.se/Vasternorrland/Tema/Gravid/Graviditeten/Komplikationer-och-besvar/Blodning-under-tidig-graviditet/
Jag tycker att du ska ta ett riktigt graviditetstest om några dagar 
Har testat med ett gravtest från bästpåtest.se de är dock neg :O
#5 Hm ok, då kan jag alltså vara gravid ändå. :) men de är ju konstigt att gravtestet visar negativt

Reagerar ÄL-test på nidblödningar oxå?
Ägglossningstester kan visa positivt lite då och då under månaden, fast du inte har ägglossning, eftersom de reagerar på många olika hormoner. Om ägglossningstestet visar positivt behöver det inte betyda att du är gravid, men om du är gravid visar det positivt. Dock kan det som sagt visa positivt fast man inte är det. Hoppas du förstår, det är lite krångligt :P
Graviditetestest reagerar inte på alla hormoner som ägglossningstester gör utan de reagerar på de hormoner du producerar när du är gravid. Visar graviditetstestet negativt men ägglossningstestet positivt ska du lita på graviditetestestet. Vi kan gravtest visa negativt ganska länge så det finns kanske en liten chans fortfarande, men om du fått en blödning/mens om grasvtest visar negativt är det nog tyvärr negatvit .. :(
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
jag tror med att jag e gravid.. men fått småblödningar o känner ömt i brösten o öm i magen.. så jag misstänker att det kan vara något.. men har itne testat mig på länge nu.. men ska göra det om någon dag =)