ÅÅÅhh
Är i en för mig jobbig sits. Har trott att jag är gravid, har verkligen kännts så. Och nu den 6'e februari hade jag BIM, och jag har testat både innan och efter den men de visar negativt. Ungdomsmottagningen sa att de var för tidigt att testa än och att jag skulle testa den 17'e. Jag menar de är två veckor efter BIM så länge ska man väl inte behöva vänta? Min mens har inte kommit än kan jag tillägga. Den senaste mensen började den 9'e januari.
(Har testat med clearblue och alice pregnancy test)
Är hoppet på en graviditet ute eller finns de en chans fortfarande?

Hoppet är inte ute. Vänta några dagar och testa igen. Det är allt du kan göra tyvärr. Jag håller tummarna!
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler
Tack :)

Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler
Kan det vara så att jag kan ha haft en sen ägglossning och att BIM då oxå blir framskjutet? Kan inte min cykel så bra har ätit p-piller några år.
#5 det kan bara vara så att du inte utsöndrar hormoner så då visar det neg.. vet folk som fått veta mot slutet att dom e gravida…
#5 Jag har också kört med olika preventivmedel (piller, stav) de senaste åren och när vi beslutade att skaffa barn hann jag bara sluta med p-pillrerna sedan var jag gravid. Så jag hade ju ingen koll alls på min cykel. Innan jag började med preventivmedel hade jag enorm oregelbunden mens, kunde ha kraftiga blödningar i upp till 10 dagar och sedan bara 3-4 dagar månaden efter. Jag kunde aldrig räkna ut när mensen skulle komma. Så nu när jag slutade med p-pillrerna fick jag en sån där liten blödning ett par dagar och en månad senare fick jag mens. Efter den mensen blev jag gravid och nu när de försöker räkna BF med "första dagen på sista mensen" så stämmer det inte alls med babyns tillväxt. Är ungefär en veckas skillnad. Jag går efter vad mätningarna på UL, inte min mens, för den är inte att lita på. :)
Än finns det hopp ^^ Håller tummarna!
Har du nyligen slutat med p.piller så är det väl kanske inte konstigt ifall mensen inte kommit än. Vissa får regelbunden omgående, andra tar det ett tag för och en del får det inte alls. Mina cykler har varierat mellan 28 till ca 41 dagar sedan jag slutade med piller i Juli förra året.
Så antingen är det för tidigt för att synas på test för din del, eller så är cykeln längre denna gången än vad du trott.
Ibland kan den också hoppa över någon månad.
Tack så himla mkt för alla svar, Jag hoppas jag får ett positivt test snart :)