Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 2160 ggr
hellsinger
2012-01-30 12:04
0

orolig

jag må vara nojig, men hellre att man oroar sej för mkt än inget alls :/

jag hade för ett par dagar sen oskyddat sex med en bekant/kk  och det var inte förän efteråt som tanken på skydd kom in i bilden (extremt klantigt, jag vet)

jag kan inte äta P-piller eller dagen efter piller då jag har fått blodproppar av de förut

jag vet att de flesta kvinnor i min släkt har väldigt lätt för att bli gravida,och det oroar mej då jag inte vill ha barn än på ett tag

nu undrar jag hur lång tid det kan gå innan man kan märka av en eventuell graviditet

(jag har väldigt oregelbunden mens, så det är väldigt svårt att räkna ut min ägglossning, och veta om mensen är sen)

[ElisiaJohansson]
2012-01-30 12:15
0

de är olika hur tidigt man märker av de. En del får symptom redan en vecka efter befruktning, andra märker de inte förrens senare. Men testet brukar kunna visa positivt (om de är ngt) efter ca 3-4 veckor om jag inte är helt ute och cyklar :).

StrongHearts
2012-01-30 19:30
0

är du orolig, köp ett tidigt grav test och kolla :)

du kan även göra ett ul och se om det är något

gravtest kan du göra gratis hos din mvc

Tina-A
2012-01-30 20:21
0

Eftersom din mens är oregelbunden kan det vara lite svårt att säga, men oftast har man ägglossning ungefär 14 dagar innan mensen. Det innebär att du borde kunna ta ett graviditetstest om 2 veckor :) Visar det negativt men du ändå är orolig så vänta i 3-4 dagar och testa igen.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

hellsinger
2012-02-07 12:04
0

nu har det gårr drygt 1½ v sen allt hände, har till och med fått sagt upp kontakten med min kompis/kk då han anklagar mej för allt som hände
(det är ju alltid bådas ansvar)

jag har däremot börjat fått små skumma känningar under naveln, det typ "suger åt" ibland, så jag oroar mej lite över vad det kan vara :/ och om det faktiskt kan finnas ngt därinne

Krokodiilsvans
2012-02-07 12:08
0

#4 Vilken idiot :O