Hungrig!!
Hej! Det är så att jag väntar mitt första barn, är i v 6+2 och jag undrar om det är vanligt att vara så fruktansvärt hungrig? Jag måste äta hela tiden, varje timme, jag måste t o m gå upp flera gånger mitt i natten och nästan hetsäta för jag är så ofantligt hungrig! Har aldrig känt en sådan desperat känsla! Det värsta är att jag inte kan äta vad som helst heller. Blir illamående av det mesta, tex lagad mat. Vad ska jag göra? Vad ska jag äta? Jag äter frukt och kex men det mättar inget. Tacksam för alla tips!

Jag var också extremhungrig…
Men jag lydde bara kroppen och åt. Är nu i v. 14, men har inte gått upp något ännu, så kroppen behövde väl lite extra.
Lyssna på kroppen och ät det du är sugen på, sålänge det inte är för ohälsosamt, typ godis,glass och chips.
För mig var mina matvanor också extrema. Jag åt väl ungefär var 3- 4 timme. Och jag har aldrig behövt äta i täta intervaller förr! Och extremt törstig på kvällarna. Jag gick upp 2 kilo på det men har nu stått still i flera veckor. Fikade jag och åt något sött så gjorde det ingenting för mig! Jag var ändå tvungen att äta något som mättade i samma intervall hela tiden. Något som är bra att äta för mig, att småäta på och som mättar är tex keso med hackad avokado på fiberrikt knäckebröd, eller fetaost på knäcke.
Sajtvärd på Iller.ifokus

Låter klassiskt. Det är supervanligt att känna så. Småät. Ät vad du är sugen på, men gärna så nyttigt du kan. Om du har tur blir du sugen på knäckebröd, frukt och skaldjur…som jag. Är ganska glad över det nu! Drick massor av vatten!

Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

Känner igen detdär. Fram till vecka 14 så var jag med konstant hungrig. Från vecka 14 fram till en vecka sen har det varit som vanligt, ätit mina 6 mål om dagen. Men nu är jag hungrig igen och allra helst på morgonen, äter och är hungrig igen efter en halvtimme. Grattis till graviditeten o lycka till :)
Jag var bara sugen på syrliga smaker. Hade otroligt svårt att pilla i mig ordentlig mat de fyra första månaderna. Men jag tvingade mig själv att äta ordentlig mat, men små portioner.
På vissa maträtter hjälpte det att ha ketchup på (syrligt), ex köttfärssås. Inte jättenyttigt, jag vet men då gick ju maten ner.
Jag tror det viktiga är att hålla blodsockret på en jämn och lagom nivå och ändå hålla sig till nyttiga saker så mkt som möjligt.
Jag hade en kompis som var så sugen på tegelsten, så hade en tvättad stenbit och sög på ibland. Haha. Konstigt det där med gravida cravings!
Har själv inte fått sug på något speciellt, men kanske kommer :)
#6 Haha, det där med tegel har jag också hört om.
Sajtvärd på Iller.ifokus