Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 15039 ggr
[ElisiaJohansson]
2012-01-31 12:45
13

Lite sperma=Gravid?

Om killen kommer på en och man sedan tar sperman på fingrarna och för in i slidan. De kanske handlar om några droppar, kan man ändå bli gravid?

[dynamitella]
2012-01-31 12:46
1

Ja.

Det låter lite skumt. Som att låta bli chips för att man ska vara nyttigare, och sen gå och kränga ett marabou choklad, för att sen fråga "är detta onyttigt?".

[ElisiaJohansson]
2012-01-31 12:51
0

Vad menar du?

[ElisiaJohansson]
2012-01-31 13:02
0

Förstår nog nu tror jag ;) de kanske lät lite konstigt, försöker bli gravid så jag undrade bara :P

[ElisiaJohansson]
2012-01-31 14:13
1

hur stor risk är de? ungefärligt!

JossanH
2012-01-31 15:44
0

#3 killen vill alltså inte få utlösning i dig men du tar hans sperma och försöker bli gravid ändå?

Sajtvärd på Iller.ifokus

[ElisiaJohansson]
2012-01-31 15:54
0

Nej? Han gjorde det! Han har svårare att komma i mig. Dra inte förhastade slutsatser.

JossanH
2012-01-31 16:22
0

#6 Det var en fråga, därav frågetecknet ;)

Sajtvärd på Iller.ifokus

[ElisiaJohansson]
2012-01-31 16:23
0

ok ;) Blev bara lite förvånad, skulle aldrig göra nåt sånt :)

JossanH
2012-01-31 16:25
0

#8 Det kan ju inte jag veta ;) Det finns alla sorters människor vet du så jag blir inte förvånad OM det skulle vara så någon går tillväga.. :S

Sajtvärd på Iller.ifokus

Casablanca
2012-01-31 16:38
0

ni får nog kanske försöka jobba på att hans utlösning kommer så nära din "öppning" som möjligt för har för mig att jag har hört att den dör väldigt snabbt? men kan ju ha fel också..

[ElisiaJohansson]
2012-01-31 16:40
1

#9 nej de skulle inte jag heller bli :S tyvärr

#10 jag vi jobbar på de. han har kommit i mig några ggr men när de inte går så får han "insiminera mig" ;) haha.

[ElisiaJohansson]
2012-01-31 17:30
0

Har en till fråga gällande graviditet :) eller ja två frågor

1. Kan de vara symptom på en graviditet om man kissar lite oftare, har mer hvudvärk, stickningar i bröstvårtorna, blödning, ökade flytningar, gråter lättare och lite ont i nedre delen av magen? Vilka symptom kan man få av ren inbillning? och vilka symptom går inte få av att man inbillar sig.?

2. Har fått ökade flytningar som började igår då var dom vita och lite genomskinliga och trådiga. Nu idag var dom jätte sega, gick knappt att torka bort, väldigt sega med andra ord. Vad kan det bero på? Är de normalt?

:)

Nilam
2012-01-31 18:24
0

#12 Jag tycker det enda sättet är att invänta sen mens och sedan göra gravtest. När man vill bli gravid eller är orolig för graviditet så skapar nog kroppen ofta dessa "symtom". Jag hade falska symtom väldigt ofta, dels för att jag var orolig att jag blivit oplanerat gravid men också för att en del av mig längtade efter barn. När jag sedan träffade rätt man och vi bestämde oss för att skaffa barn (vilket funka på första försöket) då kom inga graviditets symtom alls! I vecka 6 började jag kräkas och sånt, men då visste vi ju redan att jag var gravid :)

Ang. det där med att ha svårt att komma - min fästman gick igenom samma problem. Han ville ha barn, men var så nervös att han fick svårt att komma. Som tur var hade vi semester inbokad i samma veva som vi tog beslutet och väl där på den grekiska ön var det lättare att bara njuta av varandra och inte tänka på barn under sexakten. :)

Tina-A
2012-01-31 19:05
0

Det låter som ett otroligt svårt sätt att bli gravid på. Spermierna behöver liksom komma upp lite i slidan för att du ska bli gravid och det där låter som att det är väldigt liten sannorlikhet att du skulle bli gravid av det.

Det låter som att ni har större sannorlikhet om ni köper någon form av spruta på apoteket och låter honom komma i en burk och sen heminseminerar så att säga. Sprutar upp sperman i slidan på dig så att de får en skjuts i rätt rikning. Då kan ni ju få nästan en hel sats också och förhoppningsvis lever de flesta spermierna. Att ha någon droppe på fingret och sen stoppa upp den tror jag tyvärr inte räcker långt…. Många försöker ju bli gravida över 1 år när de kör fullbordat samlag, så det kan ju vara svårt det med!

Men prova heminsemination? Eller låt honom gå till en kurator kanske :) Så kanske han får lättare att slappna av och så kan han komma i dig. Större chans då förstås!

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

[dynamitella]
2012-01-31 19:22
0

Då förstår jag! Jag tog för givet efter din formulering att ni inte ville bli gravida :)

StrongHearts
2012-01-31 20:57
0

det krävs EN ENDA liten sperma för att du ska bli gravid. Det finns fall när killen kommit bredvis slidan /mellan benen där de sedan simmat hela vägen in och befruktat ägget.

om han inte kan komma dej, då är det nog lättare om han sprutar så nära slidan som möjligt, om ni nu vill bli gravida.

jag började kissa mer närjag blev gravid, huvudvärken har kommir senaste 3 veckorna (v 16), brösten var bara allmänt ömma, man kan ha en lättare blödning när ägget fäster, öknade flytningar har jag med haft första tiden, mer känslig japp, är du gravid så har du molvärk (innebär att livmodern växer) och känns lite som mensvärk

mina flytningar har varit lite olika sen grav

köp ett test och kolla :)