Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 2752 ggr
Wisby9211
1

Beundrar er!

Känner att jag vill skriva av mig lite och skriva till alla er är inne!

Jag och killen har försökt nu att få barn i 7 månader utan resultat, Har sån oregelbunden mens så vi vet inte exakt när jag hade ÄL men satsade på nångång mellan den 3-10 Januari så då körde vi. Nu väntar vi bara på att se om mensen håller sig borta! Symtom finns men kan vara önsketänkande!

Den 12 Mars 2011 på min mammas födelsedag vaknade jag upp och skulle gå och gratta mamma när jag bara känner hur det rinner blod på benen, vi åkte in til akutet och konstaterade att det var ett missfall, vi hade ingen aning att jag var gravid hade inte känt nått konstigt! Fick åka hem och jag började må riktigt psykiskt dåligt, fast jag inte viste att jag var gravid mådde jag dåligt och det var för att jag viste att jag ville ha barn! Även om jag inte viste om barnet så finns det alltid i mitt hjärta och jag brukar kalla h*n för min Ängel!

Efter det har jag och killen försökt seriöst att få barn sen Maj 2011. Och det har alltid blivit ett negativt svar vilket har gjort att jag mer och mer tappat glöden så jag förstår inte hur ni orkar som hållit på i flera år därav vill jag verkligen säga att jag beundrar er för erat mod och eran ork. Jag önskar att jag var mer positiv till att det nån gång kommer ligga ett barn i min mage men just nu känns det hopplöst!

Beundrar er alla! <3 <3

Vill ge mitt barn i himlen en tanke i detta inlägg!  R.I.P Min Ängel! <3

Madeleine - Medarbetare för Pudel.ifokus!

Idihs
0

Beklagar verkligen ditt MF, fick själv MF när jag var i vecka 7 och detta var ett efterlängtat barn. Vet hur jobbigt det är och hur psykiskt dåligt man kan må :( Håller tummar och tår på att det går vägen för er!

StrongHearts
5

jag har världens bästa tips till er :)

sluta försök vännen, ta en paus ett tag och ha bara sex för att det är skönt, njut av varandras kroppar, älska ofta och mycket, testa soffam köksbordet bilen och allt ni kommer på

för oavsett om det blir något eller inte så har ni varandra <3 en dag kommer ni med få ett mirakel, men ibland får man ta det lite lugnt

kram

Trollhassel
0

#2 Bra tips!

Jag vet hur jobbigt det är att mista ett litet liv, oavsett om det är något man längtat efter, eller som man inte visste om. Jag har varit med om båda. Jag fick missfall i Augusti och har mått dåligt efter det, men nu är jag gravid i vecka 14. Jag hoppas verkligen att du snart får uppleva den glädjen du också! Kram

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

[ElisiaJohansson]
0

Önskar dig all lycka!

Wisby9211
0

Tack allihopa, är det negativt denna månad så kommer jag må dåligt ett tag men vi kommer ta en paus från allt då min kropp inte orkar gå på spänd.

pernillaa
0

Ja bästa tipset är nog just, som redan nämnt, att försöka koppla bort tankarna på det här och bara njuta. inte helt lätt och man får räkna med att det stundvis kommer kännas så extreeemt långt bort och man blir hemskt längtans och nedslagen. Tänk då att det snart kommer kännas bättre, att känslorna passerar och att det är helt normalt att känna så. Jag och pojkvännen försökte i ett halvår ca och det kändes eeeevighetslångt just när man var i det, men när vi nu tänker tillbaka så gick det ganska fort egentligen. Samma sak när man nu är gravid och bara längtar till förlossningen. Just när man sitter där och konstaterar hur många veckor det är kvar så känns det evighetslångt, men tiden som har gått har ändå gått fort, trots att jag suttit så många gånger och tyckt att tiden går så sakta. Det blir bättre ska du se. Njut av varandra och låt tiden och känslorna passera. Livet är långt. =)

Jag beklagar missfallet. Har själv aldrig upplevt ett missfall men har däremot gjort en abort i unga år, vilket gjorde väldigt ont i hjärtat. Den naturliga driften i oss är väldigt stark när det kommer till förökning. Väldigt stark.

Det kommer. Det känns bara så långt bort eftersom du inte vet när kampen är över. Men det kommer. =)

Ha en bra dag! // Pernilla

Wisby9211
2

Tack, dina ord fick mig att sätta in mitt första leende idag! Hoppas att jag är lika tuff som er!

StrongHearts
0

7# håller tummarna här!

Wisby9211
0

tack ni äe guld värda <3

Daisymink
1

hej! förstår din oro och tankarna om varför det inte går.

Jag tog ut mitt preventilmedel i oktober 2010 och vi satte igång ganska snabbt med barneriet, i mars 2011 fick jag missfall, precis som du visste jag inte om det. Men nu i efterhand har det tagit mig väldigt hårt. Min bästa vän fick ett plus samma dag som jag fick missfallet, har aldrig känt mig så ensam som jag gjorde då. Hela 2011 gick åt att försöka bli med barn, vi gjorde utredningar, räknade dagar och tog en massa olika tester för att se till att pricka rätt. (har nog aldrig lagt så mycket pengar på något så onödigt i hela mitt liv). Under hela den här tiden fick jag följa min bästa väns resa med allt som hade med graviditet att göra.

Tyvärr förlorade hon sitt barn i november som satte oss alla i en depression, och nu några månader senare sitter jag här och tittar på mina första UL bilder av vårat barn.

Hela den månaden som allt det tragiska pågick så ägnade vi inte en enda tanke på barn, och nu sitter vi här.
Så för ett tag, pröva att bara vara.
Älska din pojkvän, älska med din pojkvän! Gör något för bara er och tänk inte så mycket på det. (Jag vet att det nästan är omöjligt att inte tänka!) men försök..
Det tog oss 14månader att vara där vi är idag men det gick. Jag som trodde jag aldrig skulle få bli mamma, sitter ju faktiskt här nu och är det.. Lycka till och behöver du prata så hör gärna av dig!

Blev väldigt långt nu men har varit där du är och önskar jag hade haft någon att prata med som förstod vad jag hade för känslor..

// Vanessa 

Wisby9211
0

Usch vad jobbigt att du fick missfall och att hon förlorade sitt barn!

Grattis, till ditt barn! Vad roligt att det äntligen funkade.