Gravid iFokus

Gravid

Etiketthälsa
Läst 8714 ggr
Trollhassel
2012-01-14 12:09
0

Uttorkad. Tips?

Jag var hos barnmorskan i torsdags. Allt såg bra ut utom att jag var uttorkad. Mitt blod såg ut som tjära och mitt urin var jättemörkt och koncentrerat. Jag mår illa och känner mig svag men har ingen infektion i kroppen.

Jag tycker att jag inte gör annat än att äta och dricka hela dagarna och jag skulle gissat att min vikt låg på + mot tidigare, men tydligen inte.

Någon mer som blivit uttorkad trots ihärdigt ätande och drickande?

Några tips på vad jag kn göra. Jag äter inte alls mycket salt, kaffe och te, så det är inte broblemet. Inga mediciner.

Jag är i ca vecka 14.

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

Chestnut
2012-01-14 12:14
0

Fick du ingen order om att kontakta läkare? Skulle BM göra det? Låter inte alls sunt. Har du diarre eller kräkningar som ger uttorkningen?

Låter ju nästan som om du skulle behöva dropp…

Med vänliga hälsningar
Chess

Trollhassel
2012-01-14 12:23
0

Alltså, jag varken kräks eller har diarre. Tvärtom så är jag snarare förstoppad. Har kräkts kanske 4-5 gånger under graviditeten. Nu passade jag på att få magsjuka igår, så det räknar vi inte.

Jag fick order om att försöka äta och dricka (ännu) mera och om jag inte började kissa mera och må bättre inom några dagar skulle jag återkomma. Men nu har jag ju fått magsjuka också. Hmm :(

Hur ska jag lyckas äta och dricka mer än vad jag gör? Tycker jag äter för jämnan. Men visst, i will give it a try.

Tips på vattnig och lättäten mat?

Med Vänliga hälsningar

Chestnut
2012-01-14 14:42
0

#2 Passa bara så att du inte blir allt för uttorkad om du nu är magsjuk också. Bättre att uppsöka läkare en gång för mycket än en gång för lite, särskilt om man är gravid.

Melon var det första som dök upp i mitt huvud. Frukt överlag innehåller ju mycket vatten?

Med vänliga hälsningar
Chess

Trollhassel
2012-01-14 15:44
1

#3 Tack för tipset! vad sugen jag blev på melon nu…hmm Idag mår jag ganska bra så jag hoppas att jag är på bättringsvägen men jag ska börja äta med frukt och försöka dricka ännu mer så jag får upp vätskebalansen. Annars blir det doktorn.

Med Vänliga hälsningar

Rokkur
2012-01-14 17:43
0

Håller med Chestnut, bättre att uppsöka läkare en gång för mycket, åtminstone när man har en bebis i magenGlad Gurka och melon är bra för de är inte drivande!

"The animals of the world exist for their own reasons.
They were not made for humans any more than
black people were made for whites or women for men."

Alice Walker

Trollhassel
2012-01-14 20:42
1

#5 Blir nog så. Jag mår inte så bra och har lite ont i vad jag tolkar som njurarna. Varför vet jag inte.

Med Vänliga hälsningar

Trollhassel
2012-01-19 09:33
3

Idag blir det doktorn. Mår inte ett dugg bättre.

Med Vänliga hälsningar