Diverse frågor
Hej
Har lite frågor
Jag har hört att man generellt mår mer illa när man väntar flickor. Har det stämt in på något sätt för er?
Det pratas mycket om när mamman börjar känna bebisen röras i livmodern, men jag undrar när ni har börjat kunna känna utanpå när den rörs?
Ni som mått illa längre än till vecka 12 men inte hela graviditeten, när har det gått över för er och vad har ni upplevt/fått höra att det berott på?
Tack
Ha en bra dag! // Pernilla

Jag kan ju bara tala för mig. Jag mådde oerhört illa under min förra graviditet. jag kräktes dagligen till vecka 24 och sedan sporadiskt till vecka 30. Jag fick en liten flicka.
Denna gången mår jag inte lika illa, har bara spytt 5 gånger och har klarat mig bra. Illamåendet har gått över och försvann i vecka 11. Ingen aning om vad som finns där inne i magen. En pojke kanske då?
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler
Jag kräktes inte en enda gång utan mådde prima hela graviditeten. Fick en flicka :)
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Jag mådde illa och spydde till vecka 15 ungefär och jag fick en pojke.
Rörelser kunde jag känna utanpå runt vecka 21 har jag för mig.
första barnet mådde jag kungligt bra - det blev en flicka. Nu har jag haft dålig aptit, mått illa ganska mycket dock inte kräkts - gått ner istället för upp i vikt - foglossning - ja allt bök man kan tänka sig att en graviditetet kan ge - vi vet inte kön, men jag ser ut likadant om magen som med dottern, fast mindre eftersom jag inte gått upp mer än 4 kg…. så jag tror att även detta är en flicka :)

Jag är i vecka 19 imorgon och har känt i flera veckor nu att den är där inne, men sista tre veckorna har jag känt sparkar utanför om jag lägger handen på magen :D