Gravid iFokus

Gravid

Etikettbilder
Läst 8296 ggr
mco92
4

gissa kön? :)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Om någon har lust så får ni gissa kön på min bebis av bara känslan eller om ni kanske har något sjätte sinne :) hehe

Hjärtljud låg på 140 när jag var hos BM 18+0.

Hjälper inte till så mycket om man vill gissa kön, får se vad det blir nästa gång.

Ni kommer att få se en ultaljudsbild och en magbild från idag (19+2).

mco92
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Magen idag!

Bitte-n
0

Såg detta idag..  hmm, hjärtljuden på 140 i v 18… skulle tippa på att du fick en gosse.. :))
Hoppas du svarar, för jag är ju naturligtvis nyfiken på vad det blev :)

Sussi89
0

Har ju tyvärr inget sjätte sinne eller liknandeTungan ute Men jag gissar på en tjej!

Som people don't understand why I talk to animals. That's okej, the animals understand . ~ Anthony Douglas Williams~

S*Winterwind

Wisby9211
0

tror det är en tjej.

Madeleine - Medarbetare för Pudel.ifokus!

Tina-A
0

Gissar på pojke på grund av hjärtljuden :) Men det är svårt efter bara 1 besök, bebisen kan ju sova också och då sjunker ju hjärtljuden förstås!

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

meliora
0

En liten pojk gissar jag på :)

Nilam
0

Jag bär på en flicka med låg hjärtfrekvens :P Tror inte det går att avgöra könet på annat sätt än att verkligen se det vid utraljudet. Vi fick en väldigt klar bild av könet när vi gjorde senaste ultraljudet.

Tina-A
0

#7: Sover barnet är ju hjärtljuden såklart låga :) Minnas hjärtljud låg på 140-150 när hon sov (vilket var nästan vid varje besök, så vi trodde det var en kille) men så en gång sparkade hon en del och visade tydligt att hon var vaken, och då låg hjärtljuden på 170-180.

Men ja, sen finns det ju såklart vissa kvinnor som har lägre än genomsnittet, precis som att det finns män med högre än genomsnittet :)

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Tane
0

Min bebis har hjärtljud på runt 140 trots att den är livlig inne, senast förra veckan vecka 35 hade den 138. låg med huvudet neråt :) så snart är det dax. känslan vad jag kommer få är en kille. visa fler bilder när du kommit längre i grav. samt följ upp med hjärtljuden :) men med den infon du hade nu vill jag gissa på kille till dig med

Nilam
0

#8 Fast den här tösen sov inte ;) Var svårt att få bra bilder/mätningar för att hon vägrade ligga still. Fick en jättehärlig bild dock när hon har slängt upp ena benet över sitt huvud, länge sen man var så vig! :P

mco92
1

Jag fick en liten pojke den 25 Juli :)
För mig stämde alla "pojkbevis" genom hela graviditeten i alla fall! :)

Bitte-n
0

Grattis till gossen :)
Kul att du skrev vad det blev.. 
Var så nyfiken på om jag hade rätt o de hade jag ju :)
önskar dig en riktigt God Jul o Gott Nytt År

Konstigabaralillajag
0

Har två pojkar sedan innan och deras hjärtljud låg på ca 140. Denne krabat har legat på 155 vid varje bm-besök vi varit på (är i v 33) och enligt RUL är det en kille till… I slutet av februari får vi se vem som lever rövare, om det är en kille eller tjej.

Tane
0

för mig stämde inte någonting utav bevisen :P varken hjärtljuden eller magformen eller de andra som man brukar säga är typisk pojke eller flicka tom ultraljudet "ljög" hade allt som tydde på att jag väntade en pojke ultra visa att jag vänta en pojke men ut kommer en flicka :)

23/12-11