Om illamående
Hej
Vad har fungerat för er mot illamåendet? Har ni mått illa dygnet runt eller mest på morgonen? När började och slutade illamåendet?
Är i vecka 13+5 idag och hoppas illamåendet går över snart. Det vore skönt om det bara vore på morgonen men det är dygnet runt. Blä.
Och med illamåendets pikar kommer svettningar, frossa, huvudvärk, trötthet och ibland lite feber också. Jag förstår inte vad min kropp håller på med. Såhär var det inte sist. Har ni så också? Att det inte bara är illamående utan en total sjukdomskänsla?!
Tack
Ha en bra dag! // Pernilla
jag fick festa allt på illamående men lergigan comp funka bara..
men du har postafren och åksjukband på apoteket som kan funka.. annars kan du prata med vårdcentralen så ger dom dig något.. var glad att du mår illa o inte kräks jag kräktes i 17v o mådde illa i 41v… hoppas det blir bättre för dig snart

Jag mådde illa dygnet runt, kunde knappt äta den första trimestern. Det gick bara över en dag, kom sen tillbaka för en dag i vecka 16 och var sen borta igen. Det vanligaste tipset tycks vara att man ska äta ofta och lite per gång. Fungerade inte för mig dock =/ Håller tummarna att illamåendet går över snart 
"The animals of the world exist for their own reasons.
They were not made for humans any more than
black people were made for whites or women for men."
Alice Walker
Ja jag borde ha kräkts oftare än jag gjort men jag är livrädd för att kräkas så jag har lärt mig att stoppa när kväljningarna kommer. Jag är envis och kämpar dygnet runt med mat och frukt. Det är nästan det värsta i alltihop, att jag måste kämpa dygnet runt med att äta, vilket är det sista man vill göra då man mår illa och att jag ändå aldrig slutar må illa. Dygnet runt med kväljningar då det bara är att hålla för munnen, blunda och hålla andan och sen fort stoppa i sig någonting och andas lugnt. Önskar att jag inte var så rädd för att spy. Jag vågar spy på morgonen för då har jag ändå ingenting att spy upp och jag får ca 10 minuter utan illamående då jag kan göra frukost. Det är de bästa 10 minutrarna under dagen.
Så det är min taktik, äta hela tiden och stoppa kväljningarna med viljan. 
Postafen hjälper inte så mycket.
ja fick tabletter av läkaren, funkar jätte bra (y)

Postafen fungerar för mig om jag tar dem vad 12 timme. Äter lite och ofta samt undviker mat som jag redan vet att jag kräks av (tex choklad)
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler
Ja jag mår fortfarande lika dåligt. Vecka 14+1 nu. Och foglossningarna är riktigt jobbiga i vänster höft så jag måste nog ringa läkaren imorgon om både lergigan och något stöd till höften. Vissa dagar tar jag mig inte upp ur soffan och sömnen störs av smärtan. Det värsta är ändå den här allmänna sjukdomskänslan med huvudvärk, frossa och trötthet som kommer med illamåendet. Jobbigt att känna sig sjuk hela tiden. Någon fler som är så?