upptadering
Idag var jag på ungdomsmottagningen men fick ett negativt svar.
Men nu är frågan förra månaden kom mensen den 18 men min mens är ju så oregelbunden så när kan jag börja räkna att den är försenad?
Är den 1 dag försenad idag eller vadå?
ska tillbaka till um den 27 December för nytt test och ska även ta ett eget test här hemma på julafton och hoppas på det bästa :)
Madeleine - Medarbetare för Pudel.ifokus!
Är den oregelbunden kan den ju komma lite hur som helst:)
Jag har p-piller så min kommer typ prick på dagen, ibland en dag tidigare, ibland en dag senare :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jo men jag vill veta hur jag ska kunna räkna om min mens är försenad eller inte? mensen brukar komma nångång mellan den 10 och 18 varje månad men har hänt 2 gånger att den kommit senare och 1 gång tidigare. jätte svårt att räkna :P
har samma problem… min kommer när den själv gör det ….. så trött på det för jag vill ha en bebis nu
okeje.. men det smakar skit o jag får ej ner det :P
kapslarna smakar väl inget om du tar saft till? :P
Har du en normal menscykel är den på 28 dagar. Därför får man inte mens samma datum varje månad, eftersom månaderna inte är 28 dagar (förutom februari).
Hade du senast mens den 18/11 borde du fått din mens 28 dagar efter det - alltså den 16/12.
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
kanske dom inte gör.. inte smakat dom då jag hatar tabletter
#5: Därför äter man dem med fil eller yoghurt. Jag äter de aldrig bara som de är utan alltid med fil eller yoghurt. 
så min mens är alltså 3 dagar försenad?
okej. jag har kapslar som jag köpte på ÖOB för 40 kr. väldigt prisvärt
#10: Japp, 4 dagar sen idag. Kanske. Grejen är att alla människor har inte en cykel på 28 dagar utan vissa har en cykel på 30 dagar eller kanske 33 dagar. Om du har en cykel på 33 dagar så borde din mens inte komma förän imorgon. Det beror alltså hur lång cykel du har. Om den inte är regelbunden är det oftast ganska svårt att säga!
Men, "normalt" sett så är den ungefär 4 dagar sen, de flesta kvinnor har ungefär 28 dagars cykel :)
Fick min *** mens idag. är så *** ledsen. gråtit i timmar!! trodde verkligen att jag var gravid :( men allt har bara varit inbilldning. 
#12 Man kan få som en slags mens trots att man är gravid, jag hade gjort ett test till efter jul :)
så jag ska inte ge upp hoppet? hur vanligt är det med mens vid graviditet?
jag har ju mensvärk men kan det ändå vara gravid?
#14 Kan ju vara mens eller bara mensliknande.
Finns dem som har haft mens vid graviditet, kanske inte så vanligt med finns, eller ja mensliknande:)
Så kanske är vilket som. Skadar i alla fall inte att göra ett test om man är osäker:)
#14: mens som i mens har man inte, men "mensliknande" kan man ha, precis som fridaakesson skriver :) Eftersom du inte har någon ägglossning när du är gravid så kan man inte ha mens. Det här mensliknande är alltså en typ av blödning som man kan få ibland, vissa får det varje månad hela graviditeten igenom. Det är inte så vanligt, men visst förekommer det.
Det finns en annan typ av blödning man kan få också. Vissa får bara en liten blödning, nidblödning, när det befruktade ägget fäster, fast den blödningen är långt ifrån en normal mensblödning.
Om du fortfarande har graviditetssymptom efter mensen så kan du testa dig igen då om du är osäker!
okej. då får jag vänta och se
Lycka till ! :) Annars är det bara att försöka igen att bli med barn om du och din partner verkligen vill ha barn! :)
Vi vill verkligen det! vi har till och med köpt en spjälsäng :) och barnkläder :P
Hur länge har ni försökt?
vi har aldrig kört med kondom men vi har försökt på riktigt i 5 månader.
Men det kommer nog snart ska ni se! :) Läste någonstans att man ska försöka att inte dricka alkohol då det kan minska risken att man blir med barn.. Så lycka till
tack! håller tummarna att det blir ett + snart

Trist för dig. Stackare! Men du ska se att ni lyckas snart! Om du känner igen blödningen som mens så tror jag inte att du är gravid nu. Du blir nog bara besviken om du håller de tankarna vid liv. Hoppas att ni kan få en mysig jul tillsammans och försök tänka på något annat.
Jag håller tummarna för att det tar sig nästa gång!
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler
Jag tror också om man försöker för mycket så blir det inte, utan låt det komma "naturligt" alltså tänkt inte hela tiden, jag måste bli gravid osv. Utan hitta dig en sysselsättning i vardagen som får dig att tänka på annat än gravididtet! :) Det kommer snart ska du se om du inte #stressar" fram eller ja du kanske förstår
jo jag förstår, men det är så svårt att tänka på det när man vill det så gärna. Min mens brukar vara 5 dagar lång men den är typ redan slut :S
och det har bara gått 3 dagar :S
#26 Stress & oro kan minska mensen med och skjuta upp den.
Okej !