Hjälp!
Hejsan!
Har haft mycke funderingar kring detta, min mens som ja skulle haft i oktober kom i november (ca 2 veckor sen) då gick jag till UMO och tog ett gravtest men de va negativt, och nu va den lite sen igen men hade bara mens en dag?! Fick den på natten och sedan va den borta.. Någon som känner igen sig eller vet vad detta kan bero på? Jag och min partnet har försökt få barn i snart ett halvår men det vill bara inte ta, men som sagt det kan ju ta över ett år för vissa, hjälp mig!
Jag hade också mens mer eller mindre bara en kväll. Testade mig två veckor senare å fick positivt svar. :) har hört att man kan få en mellanblödning. Jag märkte även andra grejjer som ömmabröst, lätt illamående… Du kan vara gravid, men avvakta lite till innan du jublar. ;) varför inte göra testet vid jul som en lite extra kul grej? :)
#1: Mår illa lite till o från, speciellt imorse och har någon konstig känsla blandat med hunger/illamående ibland. Men de som oroar mig lite är att jag har som mensvärk, hade du det med? :/ Hehe jag de skulle va en riktigt rolig julklapp :D

Mensvärk kan man ha när man är gravid, som växtvärk i livmodern
Rätt vanligt om jag förstått det hela rätt.
"The animals of the world exist for their own reasons.
They were not made for humans any more than
black people were made for whites or women for men."
Alice Walker
Jag trodde hela tiden att jag skulle få mens. Kändes som det var på g hela tiden… Men det kom ingen mens. :) hunger/illamående har varit väldigt lugnt. Men jag har kompisar som mått dåligt från dag ett… Det är nog väldigt individuellt… Vi hoppas på en julklapp tycker jag. :)
Visste inte alls om att man kunde få "mensvärk" så jag kan nog inte inbilla mig iaf, vilket ja gjorde sist :p Man lär sig något nytt varje dag! Har haft värk i magen till o från hela natten, hur länge brukar man ha värk ungefär ? :/

#5 Värken av att livmodern växte hade jag i många veckor. Men det lugnade sig runt vecka 20 eller något tror jag.
kunde inte vänta med ett test så ja köpte ett idag.. POSITIVT! 

Åhh, vad kul!!!! GRATTIS!!!

Alice Walker
Det blev en bra julklapp då! :) jättegrattis!!

GRATTIS TILL DIG! Kram! 
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler
Vet inte om de e så mycke grattis nu, självklart e jag glad men pappan har ändrat sig och vill att jag gör abort.. Vilket jag inte kan göra! Så de e slut :/ Men jag får hoppas på att han ändrar sig sen, ska till barnmoskan idag o kolla! :)

#11 Så blev det för mig med. Men vet du vad? Jag stod på mig och två veckor innan bebis föddes så tog pappan sitt förnuft till fånga och bad om att få komma tillbaka till oss och idag älskar han sin son över allt annat =)

#11 #12 Svår situation, jätte svår! Man får hoppas att kunna nå enighet till slut. det kan inte vara kul att bli tvungen att bli pappa mot sin vilja men samtidigt så kan man ju inte tvinga en kvinna till abort heller. jag och min sambo var oeniga ibörjan. Det var en jättesvår tid för oss båda men nu är vi lyckligast i världen över vår fina dotter och väntar dessutom nr:2. Man får hoppas att din kille vaknar upp och förstår vilken skatt han snart kommer att få tillsammans med dig, Mkvarnstrom
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

Håller tummarna för att det ska ordna sig, ooch självklart ska du inte göra abort om du inte vill! Du fixar det här själv om det skulle krävas, men tråkigt att han reagerade så, vet hur det känns
Han ändrar sig säkert.
Alice Walker
Det är tråkigt att det blev så. Vilket är lite konstigt eftersom ni hade planerat barn ett tag! Killar kan vara lite tröga ibland.
Se om du kan få med han ultraljud så han kan se bebisen, då tror jag han ändrar sig. När han verkligen ser att det är något levande i dig, ditt och hans bebis
Försök att få honom så involverad som möjligt i barnet, så att det inte bara blir din graviditet och ditt barn och dina bm- träffar. Då stöter du nog bara bort honom, och det är ju inte meningen.
Och någon stans inombords så ville han ju ha barnet från början,eftersom ni planerade det. Så det borde inte vara så svårt att få honom tebax på banan igen :)
Lycka till med eran bebis 
Som people don't understand why I talk to animals. That's okej, the animals understand . ~ Anthony Douglas Williams~
S*Winterwind