Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 1805 ggr
Wisby9211
0

Vad tycker ni?

Imorgon ska jag jobba mellan 8-15. och då jag jobbar på en ICA Butik så lyfter vi mycket och min barnmorska sa idag att det var STOR chans att jag var gravid och då jag fått 2 missfall redan är jag rädd för att lyfta något för tugnt och något händer. så vad skulle ni göra? vara hemma eller gå dit ändå?

Lådorna vi lyfter väger mellan 2-10 kg.

Madeleine - Medarbetare för Pudel.ifokus!

Mitralis
0

Ring och fråga sjukvårdsrådgivningen ikväll och ring barnmorskan i morgon. Om dom tycker att det är olämpligt att du lyfter så får du väll ringa jobbet och förklara läget. De kan säkert hitta på någon annan arbetsuppgift åt dej.

OolssonxD
0

eller göra saker på jobbet som du inte behöver bära tungt…

Wisby9211
0

jag kan bara plocka upp då jag inte har någon kassa kunskap ännu. + att detta är inget jobb med lön utan typ en praktik som af har fixat till mig för att jag inte bara ska gå hemma. men får ingen lön eller inget.

Wisby9211
0

nu har jag ringt sjukvårdsupplyssningen och min mamma och båda tycker att jag ska vara hemma i morgon då jag har stor risk för missfall och då jag inte fått 100 % svar så är det onödigt att riskera något. så ska ringa i morgon och säga att jag blir hemma och sen gå till jobbet på fredag (då jag jobbar nästa gång) och förklara hur det ligger till. vill säga det öga mot öga och inte i telefon.

Mitralis
0

Bra att du ringde. Då kan du vara hemma med gott samvete Glad
Lycka till med graviditeten.

Wisby9211
0

som sagt vi har inte fått ett positivt grav.test ännu men alla symptom finns där och min barnmorska tror det så vi hoppas!

skulle jag haft normal menscyckel så skulle min mens kommit den 16 men nu är det den 19 så lite försenad är den kankse :)