+ 17/12 2011
Hej!
Kan börja med att säga att jag känner mig riktigt dum….
Nu i 4 månader har jag ignorerat alla gravid symptom som jag haft, trots att jag vart gravid tidigare.
Skall börja med att berätta lite om min bakgrund.
När jag var 12 år och förlorade min oskuld så blev jag samtidigt gravid och gjorde min första abort, en vanlig medicinsk abort.
När jag var 14 så hände det igen jag var gravid och gjorde ännu en medicinsk abort.
När jag var 16 så vågade jag inte gå till barnmorskan igen och väntade för länge tills jag var tvungen att göra en "Två stegs abort".-
Efter dessa aborter har jag även fått två missfall på två önskade graviditeter. Det var då man började att misstänka att någonting var fel. Nu vet vi att det gick ganska fel under skrapningen och jag förlorade en äggledare samt att den andra blev skadad. Jag skulle inte kunna bli gravid och om jag blev det var chansen för missfall hög.
Sedan den dagen har jag ätit p-piller, trots att mina chanser att bli gravid enligt läkare vart minimala.
Så nu när jag har gått upp i vikt, fått köpa en helt ny garderob, nya bhar. Ja ni förstår. Så insåg jag att jag måste vara gravid, detta insåg jag i fredags när jag var på krogen och stod och speglade mig och insåg att det syns väldigt mycket.
Så gjorde tre gravtest i lördags eftersom att jag inte litat på de första så blev det ett till som jag inte heller litade på så ett till. Det var då jag började inse att det verkligen är på riktigt
Men eftersom jag sedan innan vart lite mullig med förlorat ett par kilo så är det nog bara jag som tänkt det tills idag när jag berättade för mamma och hon frågade sig själv varför inte hon sett någonting tidigare.
Jag har även kännt rörelser inifrån som jag ignorerat eftersom att chansen för mig att bli gravid låg på under 5%.
Igår när vi låg i sängen och min pojkvän höll om mig så kännde även han de första rörelserna från utsidan… Ja då förstår ni hur länge jag faktiskt ignorerat detta.
jag har ett litet problem man ser att jag är gravid och jag vill inte berätta det för någon förns jag vart och gjort ul och vet att det inte är något fel på barnet i nuläget, med min bakgrund så är jag så osäker. Eftersom att jag både rökt på heltid och drukit alkohol ett par gånger (Senast i fredags) så blir jag ännu mera osäker.
Vet inte varför jag skriver här men känner att jag vill berätta allt för någon, så jag får väl skriva här anonymt fram tills den 28dec då jag ska på undersökning och ul.
Ni kanske inte förstår någonting av det jag skrivit är bara så rädd att behöva förlora ännu ett barn så det har blivit lite osamanhängande kanske….
En dålig sak med denna graviditet måste nog vara att jag spyr så fort jag känner doften av safran, jag älskar safran… speciellt juletid!! Men det är helt klart värt att missa årets lussebullar för lilla h*n
Stort grattis får jag säga! Det är ju otroligt att du blev gravid 
Har bebisen klarat sig så långt som den har, du måste ju vara ganska långt gången eftersom du känner sparkar och att dom känns utanpå. Så är det säkert inget fel på den lilla. Dom tål nog mer än vad man tror.
Som people don't understand why I talk to animals. That's okej, the animals understand . ~ Anthony Douglas Williams~
S*Winterwind
Grattis! :D
Har du gått så pass långt som du verkar är det antagligen för sent för att göra en laglig abort, även om det nu skulle visa sig vara fel på barnet. Nu vet jag ju inte exakt hur långt du är gången, men min sambo kände inte sparkar utanpå för runt vecka 22-23 ungefär. Det är ju lite olika förstås :)
Eftersom ni ändå kommer behålla barnet så tycker jag att du ska berätta på julafton! :D Tänk vilken härlig julklapp, vilken nyhet!
Och du, jag tror allting står helt rätt till! De tål rätt mycket. Min mamma rökte heltid när jag låg i magen och jag blev allergiker och astmatiker, men rent kroppsligt är jag lika normal som vem som helst :) Det kommer säkert gå hur bra som helst för er och ert barn!
Grattis igen!
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Tack =)
Jag tänker såhär, om det är fel på barnet finns missfalls risk kvar! Det gör mig orolig…
Min barnmorska sa att jag bör vara mellan vecka 16-20 så fick tid så snabbt som möjligt =)
Försöker tänka så här:
"Förr i tiden" fans inte hälften av alla bokstavskombinations sjukdommar, förr fanns inte hälften av alla alergier m.m. ´Det var ok att dricka fram till vecka 26. Man fick äta vad man ville……
Då var det även ok att röka inne överallt, både under graviditet och när man satt med den nyfödde så rökte man.
Dessa barn blev friskare än de barn som föds idag?
Det beror nog på helt andra orsaker! Det är ju bevisat att både rökning och alkohol är direkt skadligt både för dig och ditt barn, så att man var friskare förr beror nog snarare på alla tillsatser vi äter, alla kemikaler vi får i oss, föroreningarna i luften osv osv.. Missfallsrisken finns alltid, min vän förlorade sitt barn i vecka 38. Du är förbi den största riskperioden så försök njuta av graviditeten och försök oroa dig så lite som möjligt :)
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
#4: Bokstavskombinationerna fanns tidigare också, men det hyschades med detta och de gömdes undan. Sen har vi även blivit duktigare på att diagnostisera just diagnoser odyl. Att det var OK att dricka tidigare har nog också att göra med att man då inte hade forskningarna som finns idag. Utvecklingen går framåt och det kommer nya rön och råd i takt med alla forskningar.
Hoppas att det går vägen för dig! :)