Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 21844 ggr
Destany
2011-10-31 16:48
10

Blöder i v6

Hej jag är i vecka 6 och har blött nu i 3 dagar. Det e klart blod och inte speciellt mycket. Igår kom det blod i trosan så då åkte jag in på akuten men tydligen så blödde jag för lite och eftersom jag inte hade ont heller så fick jag åka hem igen med orden avvakta… Så nu undrar jag e det nån av er som fått blödningar som inte blev missfall?

Kickan90
2011-10-31 16:51
0

blödningar kan man få under hela graviditeten, är du orolig så bör du besöka en barnmorska.

själv har jag inte haft blödningar men har fått ganska mkt flytningar nu mot slutet (v.28). hoppas de löser sig

A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på
Rexkanin & Weight Pull..!

Nilam
2011-10-31 18:14
3

Som Kickan säger så kan blödningar uppstå under graviditeten.

Samma sak för mig - inga blödningar men en hel del flytningar just nu. Dock hade min mamma ganska kraftiga blödningar när hon väntade min storasyster, men blev ingen missfall :)

vildkatta
2011-11-03 16:11
0

Hur har det gått?

Hoppas hoppas hoppas att det inte är missfall!

Jag har fått två missfall inom loppet av två månader (har nästan slutat blöda nu), för mej började det första ggn med liiiiiite svagt rosa i trosan efter sex (men det kan det göra iaf så jag vet inte om just det hade m missfallet att göra), två dagar senare kom det en kraftigare blödning, jag tycker mej se skillnad mellan vanlig mens och missfallsblödning - missfallsblödning är mer tjock - slemhinna liksom och lite klumpar (ju större klumpar ju längre gången man är)..

Andra missfallet började det med ORDENTLIG smärta, ca ett dygn senare va blödningen igång.. Båda gångerna har mina graviditetstecken avtagit efter ca tre dygn med blödning..

Men det är inte ovanligt att man blöder under graviditet heller så jag hoppas på det bästa för dej!!

Men OM det nu är ett missfall så använd INTE tampong, bada inte och ha inte vaginalt samlag pga infektionsrisken..

Kickan90
2011-11-03 17:42
0

#3 Måste tilläga att om man har fått missfall så ska man kontakta en barnmorska för om ditt eller sambons blod är negativt och den andras positiv så var det något om att kvinnans kropp stöter bort fostret för att den tror att det är något fel på det även om det kanske bara har en annan blodgrupp än kvinnans.

svårt att förklara här skriftligt :S
men fick höra det utav min barnmorska även om vi inte har haft något missfall tidigare och detta är den första graviditeten.
Men fick höra det då vi båda är negativa och jag är i blodgrupp 0 vilket är väldigt ovanligt, men våran bebis kommer ju bara att bli negativ ^^

Medarbetare på

Nilam
2011-11-03 17:49
0

#4 Fast jag är positiv och min sambo negativ och det var ingen fara. Problemet är motsatsen, negativa kvinnor löper risk att kroppen stöter bort fostret från en positiv man ;)

Nilam
2011-11-03 17:57
0

Kikade igen på det här med Rh-negativ och Rh-positiv. Som sagt är det bara Rh-negativa kvinnor som löper risk för at stöta bort barnet ifall mannen är Rh-positiv. Googla på "Rh-negativ och gravid" ;)

Destany
2011-11-04 16:58
0

Jag började blöda igen idag. Har kvar graviditetssymtomen. Har pratat med barnmorskan och hon sa att det var ingen fara så länge jag inte har ont o blöder mycket. E jätte orolig nu och ska prata med bm på måndag om vaginalt ultraljud för att se om allt e bra o där e kvar bebiseb där inne

Kickan90
2011-11-04 20:26
0

Oroa dig inte, det är inte heller bra.
mindre blödning är helt normalt i graviditeten och vissa får även kraftiga flytningar. jag hade det helt torrt i början men nu mot slutet har jag fått lite ökade flytningar men det är helt normalt enligt min barnmorska och jag mår för övrigt bra + bebisen (är dock i v.29)

men ett vaginalt ultraljud kan vara bra, för då kan du själv slappna av och ta det lite lugnt när du vet :)

har själv varit super orolig i början då jag gick ner 8kg på 4dagar (var gravid i v.7då) när jag mådde så dåligt att jag var sängliggandes och inte fick i mig men, men barnmorskan sade att bebisen/fostret är väldigt starkt och klarar det mesta den ser själv till att den frå den mat som behövs även om jag knappt får något själv och därför mår jag ännu värre.

håller tummarna för dig/er :)

Medarbetare på