Gravid iFokus

Gravid

Etikettbilder
Läst 5445 ggr
Nilam
1

Morgon-kulan

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej, ny här på Gravid i Fokus. Jag och min fästman väntar vårat första barn, är just nu i vecka 15+6. Minsta påminnelse att vi faktiskt ska ha barn får oss att fnittra i förväntan.

Det bästa jag vet, nu när jag inte är så stor, är att vakna på morgonen och rycka av mig täcket. Om jag inte varit uppe på natten så ligger min urinblåsa och trycker upp barnet mot insidan av min mage :) Ibland ligger h*n till vänster och ibland till höger. En gång fick jag se h*n "rulla" från ena sidan till andra. Här i Frankrike gör man första ultraljudet redan i vecka 12 och det är tydligen en liten vild parvel därinne ^^

vildkatta
0

Åh, så fiiiiiiint!!!!!!!!

Nilam
0

#1 Tack! :) Vi fick mest en liten chock första gången vi upptäckte detta ;)

Sussi89
0

Så mysigt!

Är det inte väldigt tidigt att man kan se barnet röra sig!? Otroligt! :) Är i vecka 16 och har precis lyckats höra lillens hjärta med en "Angelsound". Jag längtar så tills den ska göra några rörelser jag kan känna!!

Som people don't understand why I talk to animals. That's okej, the animals understand . ~ Anthony Douglas Williams~

S*Winterwind

OolssonxD
0

#3 jag kände min första i v 13-14

Nilam
0

#3 Nja, det såg ju inte ut som rörelse, mest bara att bulan saka "flöt" över från ena sidan till andra :)

Jag tror jag kände en rörelse inatt, hade vaknat till lite, la handen på magen och började smått somna om - då kände jag något peta till under min hand. Dock var jag halvsovandes så vågade inte lita på om jag känt det eller ej :P

Tane
0

hos mig är det boxningar och hårda sparkar som gäller :) kullebyttor samt sträckningar. nästan att man kan greppa tag om lillens hand ibland. kände också första rörelserna redan vid vecka 15. alla säger att det är för tidigt men jag är helt säker på att det var rörelser för dessa blev starkare o starkare ju fler veckor som gick. Skönt att bebisen har samma dygnsrytm som jag så slipper man ligga vaken på nätterna pga alla rörelser :) är i vecka 28 nu Skrattande

Trollhassel
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag kände min dotter i vecka 16 men då var det ganska tydligt. Jag skulle säkert kunnat känna henne något tidigare om jag hade varit uppmärksam.

#0 Vilken fin liten kula! Önskar att jag också var gravid! det var så mysigt (för utom illamåendet). Nu har jag en vild 1,5-åring med energi som skulle räcka åt minst ett barn till…men det är fruktansvärt kul, varje dag!

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

Nilam
0

#6,7 Ja nu är jag säker på att jag känt en rörelse. Kände något vända sig i magen och plötsligt tröck det till på urinblåsan :P

Det är härligt att vara gravid, men längtar också tills h*n kommer ut! Skulle inte ha något emot en vild liten 1,5 åring ;) Har haft min syster tre vildingar att roa mig med i flera år nu, dem är nu 10, 6 och 4 <3

Trollhassel
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#8 jag längtade också supermycket när jag var gravid. det är ju  verkligen supermysigt med småbarn, speciellt när de blivit något år. Längtar så mycket efter nästa!

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler