gravid eller?
hejsan,
Nu är det så här att min kropp spelar antingen mig ett spratt eller så är jag gravid,
Jag är en tjej på 22år som lever med min sambo sedan nästan 4år tillbax..
Ja hur ska jag berätta, Jo jag har mått illa varje morgon och haft stickningar i magen varje dag, mina bröst ömmar och jag tål inte vissa lukter tex våra illrars doft som jag inte brytt mig ett dug om tidigare.
Jag har oregelbunden mens alltid haft mens i 7dagar men nu helt plötsligt dom 3senaste månaderna har dom varit mellan 3 och 5dagar bara, min senaste var bara 4dagar, men efter min mens kommer det bruna flytningar, Jag springer på toa säkert varje 20min om inte mer ibland. Jag och min sambo har haft oskyddat sex flera gånger och jag vet inte när jag har ägglossning..
Vad ska jag ta mig till=/
Testade mig för ca 3månader sen men vissade negativt då..
Om jag skulle vara gravid så är det gärna välkommet av oss båda=)
Kan jag testa mig även fast jag får min mens? eller ska jag vänta till nästa mens och se om det kommer någon då..
du kan allt testa ändå, för jag har en kompis som hade regelbunden mens i 9 mån. vissa säger att det är skönt att vara gravid för att slippa mensen men hon fick den då med..
Absolut kan du testa dig fast du har blödningar!
När man är gravid har man inte mens, eftersom man inte har ägglossning, men vissa kvinnor kan blöda några dagar varje månad genom hela sin graviditet och därför tro att dom har mens. Så även fast man har blödningar kan man alltså vara gravid. Testa om du är osäker!
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Det skadar ju inte att testa :) Du springer väldigt ofta på toa, kanske skulle testa så att du inte har urinvägsinfektion?
Som people don't understand why I talk to animals. That's okej, the animals understand . ~ Anthony Douglas Williams~
S*Winterwind
Vanliga symtom vid urinvägsinfektion är:
springer ofta på toa
svider i underlivet när man kissar
urinen luktar mer än vanligt
i vissa fall blir urinen mörkare än vanligt.
Finns säkert fler symtom än vad jag skrivit men eftersom jag aldrig har några symtom vid uvi så vet jag bara dessa symtom.
Jag behandlades precis för uvi men hade inga symtom alls eller jo mörkare urin än vanligt min bm sa att jag inte druckit tillräckligt och därför är urinen mer konsentrerad men efter jag började med antibiotika blev urinen normalfärgad igen dvs ljusare än den mörkgula :)
#3 +#4 uringvägsinfektion är det inte, har haft jätte stora problem med det i många år och känner av direkt när jag har det då det börjar svida och sånt, har aldrig sprungit på toa så som jag gör nu, Känns som något trycker på blåsan och blir kissnödig direkt.
Ska se om jag får min mens den här månaden brukar komma mellan 22-30 så får hålla koll annars blir det ett test för att se om jag är gravid, vissar det negativt så blir det att gå till vårdcentralen och se om dom hittar något
#5 jag har samma problem, jag visar neg o inte haft mens på 2mån