Gravid iFokus

Gravid

Etiketthälsa
Läst 3312 ggr
[Theos]
0

Aj aj aj....

Hej!

Sömnlös AB här..

Jag är i vecka 8 och har sån vidrig smärta i dom nedre regionerna, så pass att jag har problem med att sova.. är de normalt i vecka 8???

och en sak till? förstoppning? är de vanligt och finns de nå bra huskurer? :)

Tacksam för svar!

OolssonxD
0

förstoppning finns det något smörjande på apoteket annars huskurer är ju plommon och lincer eller vad det är. kallas rävblandning genom vården eller päron är ju med lite laxerande.. annars vet jag inte hade sälv förstoppning hela graviditeten

Tina-A
0

Förstoppning är jättevanligt. Det är det gamla vanliga - plommonjuice, torkade plommon, torkade fikon, torkade aprikoser och linfrön som gäller. Inte alls roligt.

För min del blev det ännu värre direkt efter förlossningen och det var det värsta jag varit med om! Därför måste jag passa på att tipsa om någon form av stolpiller, laxerande, som man kan ta då och då. Fråga på apoteket vilka som inte påverkar barnet ifall man ammar! Finns säkert någon du kan ta under graviditeten också om det blir för hemskt men man ska (var jag vet) ta så sällan som möjligt iaf.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

[Theos]
0

Snott med mig en hel ica-kasse med plommon från killens mormor idag så här ska skitas, banne mig!!! ;)

men är de nån som har koll på de andra? med smärtan.. de gör sjuuukt ont. mest när ja ligger på rygg eller mage men även när ja sitter länge eller står på sniskan.. nån om vet?

KRAMAR! :)

Tane
0

helt normalt, jag hade samma symtom i vecka 8, jag fick bort smärtan genom att motionera mer. ännu mer än vad jag tidigare gjort!

Anterrabae
0

Är det i livmodern det gör ont? eller någon annan stans?

Jag blev förvånad över hur ont det gjorde att vara gravid, särskillt i början. Växtvärken kan vara vidrig.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade