Gravid iFokus

Gravid

Etiketthälsa
Läst 8224 ggr
OzzyochJag
0

Kan inte äta.

Det är helt hopplöst just nu.
Vad jag än äter så får jag upp det igen.
Igår fick jag knappt behålla något alls.
Banta inte under graviditeten, det kan ska ditt barn.
Men om det är barnet som bantar då?
Känns som om jag har ett anorektiskt foster i magen…
orkar snart inte mera.

CBA
0

Ät små små mängder åt gången.

Jag mådde illa i 5 månader under min sista graviditet och DET var inte roligt :o/
Din graviditet har precis börjat så man kan inget annat än att försöka stå ut helt enkelt.

Jag knaprade på lite knäckebröd, morotsstavar eller små äppelklyftor när jag mådde illa på så sätt så håller magen igång lite så den inte får gå på tomgång för då kan man må illa utav det med.

Som sagt små mängder åt gången hjälpte mig :o)

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

Elisabeth-J
0

Kontakta barnmorskan om det blir allför jobbigt, det finns medicin mot starkt illamående.
Lycka till!

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

OzzyochJag
0

Jag äter lite i taget, det har inte hjälpt.
Jag har till och med fått upp sådant som knäckebröd och liknande.

Men idag har jag köpt akupunktur armband, fortsätter att försiktigt peta i mig ingefära.
Har fått behålla äppelkrämen jag kokade i morse och även pajen jag åt till lunch. Så kanske, kanske, kanske har det lugnat sig lite.

Jag vill ju verkligen inte äta kemiska preparat om jag kan låta bli. Men såg igår att jag gått ner lite i vikt, så om det inte vänder nu så får jag nog göra något.

Barnmorskan jag pratade med igår sa att de kan ordna så att jag får träffa en dietist, behöver nog det.
För inte nog med att jag har svårt att behålla maten, jag är vegetarian och mjölkallergiker. Är lite rädd att inte få i mig den näring jag behöver.  Jag har testat mig en gång om året förut och jag har aldrig haft några näringsbrister.
Men är ju lite skillnad nu så har köpt vitaminer och järntabletter, men vågar inte äta dom så länge jag har problem med magen.

*suckar*
Nej, det ordnar sig säkert.

Elisabeth-J
0

#3 Okej, jag förstår dig, jag gillar inte heller kemiska preparat om jag inte måste förstås. Ett annat tips är att göra te på citronmeliss, det är effektivt mot illamående och nyttigt är det också, nu finns dem ju att köpa färska i butikerna.

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

OzzyochJag
1

Fick tips om att göra te på fänkålsfrön också.
Allt är ju värt att testa, är ju dock ingen större te-drickare.
Men det går ju att ändra på. :)

Fjollan
0

va jobbigt du har det…Ledsen…. jag tycker mitt lilla illamående är jobbigt men maten får jag behålla än så länge iaf. BM sa till mig att blir mitt illamående värre så skulle jag bara gå till apoteket och säga att jag ska ha tabletter mot illamående och att jag är gravid så vet de vilka tabletter det är. Receptfria. Kanske något att prova om det andra inte hjälper…. *många omvårdande kramar från mig till dig* Ta väl hand om dig!