Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 3314 ggr
[nataschaj]
0

Navel Percingar

Hur gör ni när ni har ett smycke i naveln?

Tar ni ut den eller stoppar ni i en sån "gravid" smycke?

Ja är ju då inte gravid, men har smycke i naveln. Så funderar bara hur ja ska göra den dan ja blir gravid.

Bär ska man ta ut den? vilken v?

De ja tänkte hur ja ska göra är att ta ut den så fort ja vet att de kan/finns nått i magen, för att senare göra ett nutt hål. (ev låta de vara) de gör ju inte ens ont å göra det.

En tanke som slog mig nu efter som ja hört olika.

Har mi bilder på de så visa gärna!

Tina-A
0

Magen börjar ju inte växa på en gång så du kan ta ut smycket när du upplever att det stramar lite :)

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

smurfan-13
0

Jag tog ut mitt smycke när det blev obekvämt att ha det kvar (runt v 20 eller nåt sånt tror jag). Har en kompis som kunde ha kvar det tills det bara var några veckor kvar till förlossningen och då kunde hon stoppa in det varje dag och hålla hålet öppet. Så det är ju högst individuellt. Mitt hål har nog vuxit igen nu. Navel putar utåt och jag är tveksam till att jag ens skulle tycka ett gravidsmycke vore skönt nu.

[nataschaj]
0

Jag har hört att de blir jätte fult om man har kvar persicngen…

nån som vet hur de blir?

smurfan-13
0

#3 det lär ju som sagt bero helt och hållet på hur magen blir. Min kompis sm kunde ha kvar den stort sett hela vägen till fl har en lika fin piercing som innan. En annan kompis som tog ut den har en navel som aldrig blev sig lik igen och blev "ful" trots att hon tog ut smycket tidigt.

[nataschaj]
0

¤4 Okey, ja, man märker väl den dagen då emd andra ord, haha.

Trollhassel
0

Jag behöll dumt nog min till vecka 33. Är asfult nu och smycket kommer aldrig gå att sätta i igen. Ta ut det för att vara på den säkra sidan!

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

[nataschaj]
0

#6 Ok!, jo ja hade tänkt å göra de vilket fall som hellst efter som man hört så mkt negativt om det, å vill inte riskera nått heller.

Trollhassel
0

#7 Klokt!

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

motherangel
0

både mina graviditeter har jag tagit ur pericingen ganska tidigt, för att sedan sätta in den direkt efter (har planerad igångsättning imorgon så sätter in den när jag kommer hem igen)

funkade jättebra förra gången och jag hoppas att det gör det även denna gång :)

alla dagar som kom och gick, inte visste jag att det var livet

RosaKiwi
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

I annat fall finns det ju "gravis smycke" för navelen. Det hade min syster =)

// Josefin sajtvärd för gecko ifokus

Min hemsida &   Min blogg

[duejpjds]
0

Jag tog ut min när det var dags för ultraljud i vecka 18 och sen blev det inte av att jag satte in den igen. Nu är magen stor men jag tror egentligen att det skulle vara möjligt att ha ett smycke i naveln. Tänker inte prova att sätta i något, känns inte så himla intressant längre :) Jag har haft piercingen i 8 år, hålen syns fortfarande och jag kan stoltsera med tre navlar :D

[nataschaj]
0

#10 gravis som i gravid? för i såna fall vet ja rdan om det och står i mitt inlägg #0 om inte, vad är det i såna fall? Ett fejk smycke som ser ut som navel periscing?

RosaKiwi
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Ja jag menade gravid :P Vet inte vad det är för smycke som du menar i ditt inlägg. Men det smycket som jag syftar på är ett riktigt smycke med super lång stav som är mjukare. Den kan du klippa efter vilket mått du vill ha den i. Vet inte var du bor, men vet att sådana går att köpas på India i Malmö.

// Josefin sajtvärd för gecko ifokus

Min hemsida &   Min blogg

[nataschaj]
0

Tar ni ut den eller stoppar ni in en sån "gravid" smycke Står de i mitt inlägg#0 2dra raden.

Hur som, har ja hört så mkt negativt om de, så ja kommer nog att ta ut det. Vill inte riskera nått som blir värre med ärr bildningar osv.

Annars bor ja i Göteborg, å ja vet att de finns ställen som säljer det här.