Gravid iFokus

Gravid

Etiketthälsa
Läst 1966 ggr
Minicole
0

Nu brister det!

Himla skiiit!

Jag som i min enfald trodde att jag skulle vara en av få som slipper fula bristningar över hela magen men icke. Idag har jag börjat ana två röda sträck vid sidan av naveln och är nära gråten. Jag vet att det är jättefånigt av mig men just nu känns det som om jag lika gärna kan lägga mig ner och dö. Har hela tiden tänkt att det nog inte är så farligt, kommer de så kommer de liksom, men…! Och jag som har flera veckor kvar, kommer ju bli helt randig! Suck!

Ville bara skriva av mig lite antar jag. Finns ju inte så mycket annat jag kan göra…. :(

Anki-Egerbrandt
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag förstår dig verkligen!

Jag är bara i vecka 27 och är livrädd att jag ska få bristningar…har redan över hela kroppen typ brösten, låren, osv. men inte på magen så nu kommer jag väl få där också! :(

Trollhassel
0

Inte alls säkert att du komer få flera. Fick två i vecka 30. Inga fler kom. De två som jag fick är nästan borta nu. Fick några på höfterna som jag såg senare…har inte ens tänkt på dem tidigare. Håller tummarna för att du slipper.

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

OolssonxD
0

jag gick till v 37 och då kom dom hela magen några på låren, jag tänkte med att jag skulle slippa skiten men men nu är det bara att sola bort dom..

[Theriss]
0

Hehe jag också,  plötsligt i ca vecka 39 hade det ploppat upp lite bristningar.

mco92
0

Jag är endast 18 år , nu i v33 och har en hel del ränder på magen, men jag vet vad som finns i och ååh vad det är värt det!!!!

och efteråt: jag är fin på andra ställen än magen! Ibland får man väga upp positivt och negativt :)

Minicole
0

Idag känns det lite bättre. Tror att det kanske trots allt inte var nån bristning för idag syns inget :O Kanske jag bara varit lite mycet i solen och blivit lite bränd eller så gömmer de sig. Men fy vilken ångest man kan få. Nu är jag iaf förberädd på hur jag kommer reagera när de kommer…. Klart att jag vet attdet är värt det i längden, men kul är det inte.

Tack för alla svar :)

mozzy
0

Jag trodde att jag skulle klara mig, då jag inte fått något runt vecka 30. men nu är jag i vecka 35+6 och har fått massor på magen, ser ut som en varg rivit mig på båda sidorna. men det hör till. mycket av bristningarna försvinner även för många efter förlossningen och bleks med tiden.

Anterrabae
0

E-vitaminolja att smörja sig med (även att äta) är toppen. E-vit är för hud hår och naglar mm. Kan till och med minska ärrbildningar, och få dem att gå till baka.. Således även minska bristningar!

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

intresseradavmassor
0

jag fick en himla massa bristningar runt v 35 där..ilröda och lila…idag är det bara ljusa streck och de har dragit ihop sig riktigt bra..har smörjt under graviditeten samt efteråt med olivolja..som Anterrabae säger - Evitamin. Jag har som en halvmåne vid naveln med bristningar, för där tryckte Lova alltid sin fot :) så den bristningen gillar jag :)