Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 1602 ggr
Minicole
0

Annorlunda...

Är i vecka 28 och har fram till nu haft party i magen. En massa sparkar hit och dit. Men nu tycker jag att sparkarna känns annorlunda. Det är inte sparkar på samma vis utan mer som om bebisen pressar. Alltså inte så mycket korta snabba kickar utan mer som om hela magen rör sig. Är det vanligt? Kan det bero på att det börjar bli trångt och att det då inte finns utrymme att sträcka ut sig helt för den lilla? Man blir ju så nojjig så fort det känns annorlunda. Ska till bm på fredag för rutinkontroll men tänkte kolla lite här först. Känner rörelser varje dag fast som sagt på ett nytt vis.

Hoppas ni försdtod vad jag menade med allt prat :) Tacksam för svar!

Sara
0

Jag tror helt enkelt det är så att barnet är större och man känner när det rör på sig på ett annat sätt, vänder på sig liksom. Ibland kan jag känna hur hela ungen vrider sig i magen. Å jag gillar inte känslan. =D

Sara

Minicole
0

Haha, nej det kan vara lite obehagligt. Plus att jag tycker att det "spänner" som bara den! Men man får väl vara tacksam att man känner nåt iaf :)

Tack för svar!

OolssonxD
0

det är fullt normalt jag kände lika dant med min lilla bebis jag hade i magen, så som du förklarar ska du känna

Ida
0

Jag tror att det blivit lite trångt helt enkelt och att bebisen mer sträcker på sig nu, eller flyttar sig så mycket den kan, snarare än att sparka. Det finns helt enkelt inte så mycket plats på slutet! :)