Hur säkert/osäkert?
Vi klantade oss lite igår, min sambo och jag. Vi har ju inte planerat ett till barn ännu men vi råkade visst glömma kondom igår. Avbrutet samlag + "halvsäker" period, men ändå. Hade mens tills för en vecka sedan ungefär, brukar ha väldigt regelbunden mens. Skulle ni oroa er? Ska jag gå till apoteket och köpa ett piller? Nu vill vi ju ha ett barn till framöver och vi är nog båda medvetna om att jag INTE skulle göra abort om det blev något nu, men av någon anledning så struntade vi i skydd.
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler
Ja, jag skulle tagit ett piller.
Sara

Jag skulle låtit bli :) Händer det så händer det
Carpe Diem

Valet och kvalet här. Köpt piller men är nog mer inne på #2 just nu. Äh, det blev säkrt inget och om det blev det så känns det som att det bara måste varit meningen på något vis. Det är ju inte hela världen ;)
Med Vänliga hälsningar
Vill ni inte ha barn om 9 månader = Piller.
Vill ni ha barn om 9 månader = Inget piller.
;)
Sara

Ja, det är just den frågan som är så svår…men nu blir det inget piller i allafall. Min dotter kom ju till genom avbrutet samlag och säkra perioder så jag vet ju egentligen att det är osäkert, men fick för mig att det var en "en på miljonen-slump" den gången.
Med Vänliga hälsningar

Walter är också en "säker period" (trodde jag) bebis och mitt livs bästa felkalkylering ;)
Carpe Diem

Underbara små misstag man gör ibland. :) Julia är det bästa jag har och nu när hon är frisk (eller symtomfri) så skulle jag absolut kunna ge lika mycket kärlek till ett till barn. Känner dock att det vore skönt om det inte blev något nu, men däremot kommer jag börja bearbeta sambon mer nu.
Med Vänliga hälsningar

Trots lite diffus mensverk (inbillad?…nej) så är ja ganska övertygad om att det inte blev något av vår lilla miss. Borde ju hur som helst inte känna av något än eftersom det bara gått några dagar. Har den känslan och är nöjd med den. Detta gjorde dock min barnlängtan lite värre. Nästan plågsamt.
Med Vänliga hälsningar