Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 2044 ggr
OolssonxD
2011-04-15 15:24
0

Förstoppning

hej, min fråga är om någon har några bra förslag mot förstoppning? har testat linfrö och plommon från affären men det hjälper inte. Sen har jag köpt något flytande som smakar socker/vatten som inte heller funkar..

jag har varit så här i någon vecka nu och jag har bara 3 v kvar till bf men jag orkar inte vänta 3v på att få göra mina behov.

tack för svar

Minicole
2011-04-15 15:57
0

Det kan funka bra att dricka mycket vätska. Försök ha en vattenflaska med dig hela tiden. Sen är det också bra att röra mycket på sig. Vet inte hur rörlig du är nust nu:) men det brukar hjälpa.

Lycka till!

OolssonxD
2011-04-15 20:35
0

#1. var till läkaren idag och jag fick någt utskrivet för jag drack som man skulle och gå kan jag typ inte göra.. kan max gå till bilen som står 10m bort typ. men tack för tipset ändå :)

[vamir]
2011-04-16 12:12
0

Proviva får fart på magen ! :)

Tina-A
2011-04-16 12:32
0

Jag trodde också att jag skulle få skita efter förlossningen men efter förlossningen blev det mycket värre, jag kunde inte skita på 1 vecka efter förlossningen och när jag väl sket var det som en sten och det gjorde förjävla ont! Hemskt verkligen. Men vissa kan ju gå på toa som vanligt efter en förlossningen men många får problem efter förlossningen.

Men när förlossningen startar så brukar ju många uppleva den så kallade "tarmtömningen", så även jag :) Tror jag hann skita 3 gånger samma eftermiddag innan vi åkte in till förlossningen, haha.

Nej, men som du skriver i #2 så är nog läkare rätt person att kontakta och fråga om hjälp. Det är jättevanligt att man blir förstoppad när man är gravid!

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

OolssonxD
2011-04-16 15:35
0

vet att det är vanligt, en vecka klarar jag mig men inte 4 v. mår ju illa av att inte få skita, men det löser sig

HannaM
2011-04-16 20:00
0

Microlax är för mig (men inte för alla) lösningen. Man sprutar in det i ändtarmen så mjukar det upp avföringen. Receptfritt på apoteket. Ska dock inte säga något om användadet som gravid eftersom jag inte är det och inte heller då har kollat vad som gäller. Men den hjälpen kan du med all säkerhet få på apoteket.

Det är viktigt att få bajsa, med otur kommer det annars ut den andra vägen (been there).

OolssonxD
2011-04-17 11:59
0

#6 ska kolla upp det :) tack för tipset.. :P

åt andra hållet vill jag inte ha de