Gravidförsäkring
Jag har skaffat Babydax Plus från SalusAnsvar.
Kostar 1200:- och det är enda försäkringen som erbjuder en barnförsäkring utan hälsodeklaration. Sen har jag mina andra försäkringar där också.
Sara

Erbjuder de att man kan teckna en barnförsäkring sedan när barnet är fött utan att man behöver lämna en hälsodeklaration för barnet?
Sara

Jag hade länsförsäkringars gravid plus om jag inte minns fel men är inte säker på priset, kanske 1200kr
vad har man den försäkringen till? och vadå hälsodeklaration när barnet är fött?=)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
putt?

Jag har 2 gratis gravidförsäkringar, trygg hansa och… ja, vilken nu den andra är.
Jag har TryggHansa på pojken min och de krävde då ingen hälsodeklaration när jag tecknade den.
Carpe Diem
Tecknade igår en gravförsäkring på Länsförsäkringar. Basförsäkringen var gratis, och plusförsäkringen kostande 650 kr tror jag. Jag valde dock bara bas. Vet faktiskt inte riktigt vad försäkringen behövs för, hittade inte heller någon info om detta, men jag tänkte, vad tusan, det är gratis så det skadar väl inte… Får läsa på mer om det där någon dag…
jag tänker skaffa när jag blir gravid, har inte kollat på några än utan tar det då helt enkelt.
/Christine

Tänker skaffa, men kan inte riktigt bestämma mig för vilken, så känner jag mig rätt hinner väl bebis titta ut innan jag fått tummen ur :P
Vilken vecka skaffade ni som hade/har det den i?
Frågar som någon tidigare: Vad har man försäkringen till, och vad menas med hälsodeklaration när barnet är fött?
Är det så att ingen vet, och att man nog lika gärna kunde gå utan, men att alla tecknar en bara för att försäkringsbolagen saluför dem på ett sådant sätt att man känner att man "måste" ha en ifallatt?
Priser där var ca 650kr tror jag.