Klantiga jag.
Glömde ta mitt p-piller i tisdags, och hade sex igår. Tog ett vitt piller igår, och upptäckte idag att jag var fel 1 dag. Kan jag ha blivit med barn eller är jag utom riskzonen?
Eller blir man bara med barn när man har ägglosning?
Tacksam för svar.
Putt
När jag åt p-piller så skulle man ta ett varje dag men med högst 48 timmar emellan, vet ju inte hur det är med dom du äter. Men varför ha oskyddat sex om du har missat ett piller? Det är ju ändå en risk, en del är ju superfertila och blir gravida på en gång, andra inte. Hur det är för dig kan man inte svara på men jag tror nog att risken för graviditet är minimal.
/Christine

Vill du vara på den säkra sidan så tag ett dagen efetr p-piller.
Nu har det som sagt gått några dagar…. Och #2. Jag visste inte att jag hade glömt pillret förrän dagen efter vi hade sex. Så jag får se om mensen kommer. Jag hoppas det över hela mitt hjärta. För nu, är jag inte redo att ha barn. Inte ett dugg.
Jag tog bara ett vitt piller utan att läsa vilken dag jag var på… Hmpf. Jag brukar aldrig läsa riktigt vilken dag jag är på men iförrgår gjorde jag det då jag blev väldigt osäker på vilken dag det var i veckan osv.

#4 Dagen efter p-piller funkar några dagar efetr man haft sex också.
#5 Tack så mycket för hjälpen! :)

#5 Varsågod. Har själv varit i en liknande sits, kondomen gick sönder. =P
Man kan bara bli gravid nar man har agglossning.. alltsa maste spermierna na agget medan det lever vilket det gor i 12-24h. Men ar du valdigt fertil och du hade agglossning nar ni hade sex finns det ju en risk!
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Gosh…. Fertil, vad är det?

#9 Är man fertil kan man bli gravid är man ofertil kan man inte bli gravid. Någon som är väldigt fertil blir väldigt lätt gravida. =)
Tog inget dagen efter piller..
Och inatt kom min mens. Jag blev så lycklig att det var det första jag berättade till en yrvaken pojkvän.

#11 Grattis! =D Då kan du gissa hur glad min sambo blev när min mens kom efetr att varit sen i 48 dagar. 
#12 ……48 dagar, oj oj oj! Då hade jag nog testat mig ;)
Som jag sa för mig själv, vad fan ska jag göra om jag blir med barn?

#13 Det gjorde jag, 2 ggr men det visade inget. För vissa visas inget på testet fast man är gravid. =P
Jag hade inte heller vetat vad jag skulle göra, vi har plats mer pengafrågan iså fall då jag inte skulle kunna klara av att sälja min ponny.