Hårmonster
Har en liten fråga till er som vet.
Det är så att sen jag blev gravid har min mage börjat bli superhårig. Inte bara vid "raggarsträngen" utan hela magen! Inte så att det är grova, svarta hår som på huvudet men hela magen är liksom lite fjunig. Känns ju inte helt okej.
Vet ni om det är vanligt att det blir så och om det kommer stanna kvar? Kommer ju vara gravid hela sommaren och då finns ju möjligheten att man vill gå i bikini men inte om man ser ut som Chewbacca!
Tips och råd önskas!

Jag blev också lite fjunig men det ramlade bort typ runt vecka 30. Det beror ju på att man har massor av hurmoner i kroppen som spökar. Håller tummarna för att du slipper bli chewbacca!
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler
Ja, jag har läst att en del får raggarsträng och en del fåra hela magen och runt vårtgårdarna så det är ingen ovanligt.
/Christine

Jag har samma "problem"! Min mage har också blivit jätte hårig/fjunig och håren står åt alla håll på magen..
Sist jag var hos barnmorskan sa hon att det var alla hormoner och sånt tror jag.. Men det är helt normalt i alla fall.
Hihi jag med! Min mage är FULL av små söta hårstrån. Lite extra vid "raggarsträngen" ner mot ni vet vad.
Det är så att kroppsbehåringen ökar. Man får mer hår och det växer fortare, dessutom påverkas naglar på ungefär samma sätt. Naglar blir hårdare och tåligare och växer ut snabbare. Har aldirg haft så bra hår & naglar som nu!
Min teori är att man blir hårigare på magen för att den senare kommer töjas ut vilket gör att fjunet hamnar längre ifrån varandra, och magen hålls varm ändå! :)
jag har samma problem jag är i vecka 30 och jag har massa hår på hela magen och så har jag "raggarsträng" mellan brösten ner till underlivet (har också runt om på hela magen) så det är inte vackert.. hoppas bara det försvinner efter