Orkar inte mer....
Som rubriken lyder….Jag orkar inte försöka mer.
Månad efter månad blir det samma besvikelse…
Kan det bero på övervikten? Började banta i måndags och barn är min motivation.
Nu har jag inte haft min mens på ca 2 månader. men testen visar neg…kan den utebli för att jag går och är ledsen för att det inte tar sig?
Behövde bara skriva av mig =(

oj, vad tråkigt
Får man fråga hur överviktig du är? Har för mej att det är ägglossningen som kan bli lite "hattig" om man är överviktig, men om man har mens som vanligt så ska det inte vara några problem att bli gravid.
Min mens var också lite i olag när jag gick och bekymrade mej. Vi har nu tagit paus i försökandet eftersom jag ändå snart ska upp till Umeå med mitt hjärta och nu är mensen som vanligt igen, vad jag vet nu.
Har ni gjort någon undersökning? Det kan ju vara dåliga simmare också.
Har ni provat på rätt dagar? Min ägglossning ligger lite senare än normalt för en 28 cykel. Det finns billiga ägglossningstester att köpa på nätet så att man vet att man prickar rätt
Lycka till! 
Jag är en rätt stor tjej
Väger lite över 100 sträcket och är 170cm lång. Vill inte skriva ut exakt vikt.
Min mens har alltid kommit som den ska fram tills för ett par månader sen.
Vi har inte testat oss för jag anar att det kan bero på min vikt. Jag är även uppskriven på en magoperation.
Jag känner när jag har ägglossning, men kanske ska köpa test :P
Tack =)
Jag vägde typ 95 när jag blev gravid och nu väger jag 103 och förväntas inte gå upp särskilt mycket mer innan förlossningen. (Jag är 173 lång)
Jag blev, i vilket fall, preggo på första försöket så att säga. Det kanske inte är så mycket av en tröst för dig men det jag menar är att det inte alls behöver vara vikten.
Tror absolut att det kan löna sig att kolla upp vad som kan vara fel. Det finns många anledningar till att man kan ha svårt att bli gravid, det behöver inte vara just vikten bara för att det kännas uppenbart.
Övervikt är inge man ska skämmas för men att försöka närma sig sin idealvikt innan graviditeten kan visserligen vara en bra grej iaf. Om inte annat så för hälsan och att man får tillräckligt med tyngd sedan iaf. :P hehe
Ja, både min vän och min kusin som väger mer än mig är gravida just nu. Har brist på folsyra och b-vitamin så det har jag fått tabletter för nu. Kan det spela roll? Har även för höjd sänka, men dem hittar inte felet på mig =(
va tråkigt för dig! *håller tummarna för att det blir det litet pluss snart*
men det kan inte vara att du tänker för mycket på det?
Jag och min sambo (även pappa till mitt första barn) försökte i 7 månader. Vi räknade dagar som skulle passa bäst, vi höll på som kaniner så fort vi fick chansen och försökte att ha en possitiv instlällning, men nej!
jag kände mig både okvinnlig, trodde att jag blivit steril och en massa annat… och det ville inte visa possitivt, hur säkra vi än va på att just den gången så skulle det vara possitivt, men nej…
sen så kännde jag bara att "nej! jag orkar inte bry mig längre! Julia kommer aldrig att få ett syskon"
men.. när jag väl sluta tänka på det, Helt (!) jag brydde mig inte mer, så Vips, så va det possitivt :)
men mitt tips till dig, om du fortfarande inte har blivigt gravid om ett år, sök hjälp! det finns inte en anleding till att du ska gå runt o vara barnlös om läkarna har något som skulle hjälpa dig!
*håller tummarna*
alla dagar som kom och gick, inte visste jag att det var livet
min mamma vägde 130kg och var 153cm lång när hon fick veta att hon var med mig. jag tror att det är så att man går och hoppas och önskar och då det inte blir. om du försöker utan att gå och tänka på det kanske det går bättre?
hoppas det går bra för dig så du också kan få bebis kanske redan innan detta år är slut. :)

Om dom inte hittar något fel på dej så kan det ju ligga hos mannen. 35% av alla fertilitetsproblem ligger hos män, så det kan ju som jag sa tidigare vara dåliga simmare också, därför tycker jag inte att du ska ta på dej hela "ansvaret".
Tycker att det är konstigt att mannens roll i det hela ofta glöms bort
Hej!
Försöker också bli gravid trots svag ägglossning och kraftig övervikt.. blir jättebesviken och deppig varje gång mensen kommer.
Du skriver att du har folsyra och b-vitaminbrist det är inte bra och jag undrar om d tagits prov på din ämnesomsättning? Vi förlorade vår son efter halva graviditeten i november-09
och har försökt igen sedan dess. i juli 2010 kom dom på att jag led av hypotyreos (låg ämnesomsättning) bla leder d till brist på folsyra, b-vitaminbrist, övervikt och fertilitetsrubbningar (svårt att bli gravid och ökad missfallsrisk). det är ett enkelt blodprov och lätt att medicinera.
Kan också rekommendera testlagret.se som säljer ägglossningstest och grav.tester och spermaprov i paket så kan ni testa om spermierna är pigga och pricka in ev.ägglossning och maxa chanserna iallafall.
Lycka till kramar

Ge inte upp o deppa inte i hopa.
Kolla så allt är ok o sen försök kopla bort det hela.
Vi har försökt i 9 år o först nu är jag gravid.
Att tänka på det hela tiden stressar bara kroppen o chanserna minskar.
Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute
Utan djur är livet inge kul!Glad

Ge inte upp! Ibland tar det tid…..
Du kan ju också vara gravid fast testen visar neg! För mig har testen alltid visat neg fram till kanske 10 veckan…
Håller med #9, -stressen och besvikelsen kan verkligen göra så kroppen låser sig och ägglossning uteblir. Trots att det är svårt, -försök släppa tanken på bebis ett tag…=mitt bästa gravidtips!
TAck så mkt allihopa! Förlåt om jag inte svarat inne, m,en jag har inte vatt inne på ett tag…har bara inte orkat.
Mensen har fortfarande inte dykt upp…vatt borta nu ett tag ju. Har inte gjort nått nytt gravtest än.
Jag ska kolla upp det med hypotyreos. Dem har inte kollat min ämnesomsättning. Men det påminner ju om det du beskriver.
Får väl försöka att släppa tanken, men det e svårt =(

Det är skitsvårt att släppa tankarna men desto fortare desto bättre.
Kolla upp allt är ok först o sen inrikta dig på något annat i tanke väg.
Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute
Utan djur är livet inge kul!Glad
kolla om du har PCOs , de görs med ultraljud ! jag fickdiagnosen men lyckades bli gravid, Lycka till!
Tiktok: @iminaandetag
Instagram: @iminaandetag
Vad innebär det?
Tänkte bara berätta att min mens kom idag.,..