omega 3 ?
Sambon var o köpte omega 3 idag, då han hört att det vart nyttigt. Slängde i mig en kapsel, medan han läste det lilla info bladet som medföljer. Där står det helt plötsligt "rekomenderas ej gravida eller ammande"
Någon som kan hjälpa oss reda ut detta ?
Ehh, omega3 är jätte nyttigt för både dig och ditt barn.
För utveckling av hjärna osv så att det skulle vara omega3 i sig som ej rekomenderas tror jag inte.
Det kan vara så att det är källan som inte rekomenderas eller som dom inte kan utlova 100% kvalitet på.
Omega3 kappslar inehåller ofta fiskolja och det kan ju vara den som inte rekomenderas. Men skall ju som gravid undvika fisk med mycket miljögifter och mycket tungmetaller i sig.
Det kan ju vara så att inte tillverkaren av omega3 kappslarna kan garantera att oljan är ren ifrån tungmetaller och miljögifter.
Jobbigt läge då jag givit min sambo omega3 kappslar men inte tänkt alls på detta.
Lycka till
#1 TACK! :)
F.Ö Pikasol är märket
Överdosering av omega3 kan innebära att man blir mer lättblödande, kan det bero på det kanske???
Jag fick ett papper om det där med omega 3 från min barnmorska. Som det stog lite doser och sånt på. Hittar det inte just nu bara men ring och fråga dem i morgon.
Sara
Det finns en mängd olika märken, vissa rekommenderas inte till gravida och ammande.
Denna kan du ta: Pharbio Omega-3 Forte, högkoncenterad fiskolja med EPA + DHA + DPA, 120 kapslar.
Man behöver bara ta en kapsel om dagen vilket jag tycker är väldigt bra, de flesta andra måste man ta flera om dagen.
anser ni att pikasol e dåligt? :(
#6 Tja om det står att det inte rekommenderas till gravida och ammande så är det ju dåligt… om du nu är gravid eller ammar alltså, vilket jag förmodar att du är?
#7 vet inget säkert ännu… Vet 100 efter helgen, men vill ju inte proppa i mig massa farligheter om ifall att